کد مطلب: 

254454

امکان تغییر برنامه‌ی موسیقی پیش‌فرض در گوشی‌های آیفون فراهم شد

اپل بالاخره به کاربران این امکان را می‌دهد تا برنامک پیش‌فرض موسیقی را در آیفون‌های خود تغییر دهند.
امکان تغییر برنامه‌ی موسیقی پیش‌فرض در گوشی‌های آیفون فراهم شد

به گزارش سیتنا، «سیری» از زمان پیدایش خود، تنها قادر به پخش موسیقی از یکی از منابع بوده است: برنامک موسیقی خود اپل، فارغ از این که فرد از آن استفاده می‌کند یا نه. تقاضای یک ترانه، کاربران را به آن برنامک هدایت می‌کند، حتی اگر از «اسپاتیفای» استفاده کنند و گزینه دیگری نیز برای آن وجود نداشت.

اکنون، در نسخه بتای آی‌اواس ۱۴/۵، به کاربران این امکان داده می‌شود تا برنامک موسیقی را تغییر دهند. از کاربران موقع درخواست یک موسیقی، پرسیده خواهد شد که مایلند آن را از برنامه موسیقی دریافت کنند یا از برنامک دیگری.

کاربران می‌توانند نه تنها اسپاتیفای را انتخاب کنند، بلکه امکان انتخاب هر سرویس دیگری را نیز خواهند داشت. تصاویر صفحات گوشی که کاربران به اشتراک گذاشته‌اند به نظر می‌رسد که نشان می‌دهد آنان گزینه این را دارند که صوت را از طریق برنامه‌های کتاب صوتی و یا پادکست‌ها پخش کنند.

به نظر می‌رسد که این تغییر برای کاربران مختلف، کارکردهای مختلف دارد. برخی گفته‌اند که اگر از سیری تقاضای موسیقی کنند، سیری فهرست بلند بالایی از برنامک‌ها را در اختیارشان می‌گذارد، دیگران نیز گفته‌اند که این تقاضا از سیری، آنان را به اسپاتیفای می‌برد و درخواست سپس به آن برنامک فرستاده می‌شود.

این آخرین تغییراتی است که به افراد اجازه می‌دهد برنامه‌های پیش‌فرض را در آیفون‌ها و آیپدهاشان تغییر دهند.

با آی‌اواس ۱۴، که در ماه سپتامبر منتشر شد، اپل سرانجام گزینه انتخاب مرورگر و یا برنامه ایمیل را نیز به فرد می‌دهد که قبلا براساس پیش‌فرض «سافاری» و «میل» بود.

اپل به دلیل استفاده از قدرت خود بر سر سیستم عامل آی‌اواس و دیگر سکوها برای کمک به حمایت از برنامک‌های خود، با انتقادهایی مواجه بوده است. این انتقادها، بررسی نظارتی و بحث را درباره تحقیقات احتمالی ضدانحصاری موجب شد.

تغییر جدید تنها یکی از تغییراتی است که به آی‌اواس ۱۴/۵ افزوده شده، سیستم عاملی که قرار است ماه آینده با نسخه کامل منتشر شود.

این تغییر جدید همچنین به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از ساعت مچی اپل (اپل واچ) بتوانند قفل گوشی‌های خود را باز کنند. این راهی است برای کنار آمدن با مشکلات ناشی از زدن ماسک صورت و فرار از فناوری تشخیص چهره گوشی‌های آیفون. این برنامه همچنین از کنترل‌گرهای سری ایکس ایکس‌باکس و پلی‌استیشن۵ پشتیبانی می‌کند.

اما مناقشه‌برانگیزترین تغییر احتمالا افزوده شدن ویژگی ای‌تی‌تی، یا شفافیت تعقیب آگهی‌های تبلیغاتی اپل است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا هنگام حرکت میان نرم‌افزارها و برنامک‌ها، از ردیابی داده‌های خود انصراف دهند و منجر به نزاع عمومی با شرکت‌های تبلیغاتی و شاخص‌تر از همه فیس‌بوک، شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-02-10 09:45

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
:(((((((((((((((((((((((((((((((((
ارسال شده توسط Anonymous در 22 بهمن 99 - 23:53

افزودن دیدگاه جدید