کد مطلب: 

254318

با توان شرکت‌های دانش‌بنیان، هر مشکلی در کشور قابل حل است

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: شرکت‌های دانش بنیان تمام نیاز کشور به تجهیزات مقابله با کرونا را رفع کردند؛ بنده ادعا می‌کنم هر مشکلی در کشور با توان این شرکت‌ها قابل حل است.
با توان شرکت‌های دانش‌بنیان، هر مشکلی در کشور قابل حل است

به گزارش سیتنا، اختتامیه اولین جشنواره زنان دانش‌بنیان و خلاق ایران (چیستا) چهارشنبه 15 بهمن ماه جاری مصادف با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن با هدف شناسایی و توسعه ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های زنان فعال در حوزه فناوری‌های نوین برگزار و از ایده‌ها و تجربه‌های زنان 17 شرکت دانش‌بنیان و 5 شرکت خلاق برتر تقدیر شد.

دکتر علی وحدت، در اختتامیه این رویداد به رویکرد صندوق نوآوری در استفاده حداکثری از توان زنان تاکید کرد و گفت: در شرکت‌های دانش بنیان که خانم‌ها ایفاگر نقش‌های کلیدی در آن هستند انضباط بیشتری برقرار است. بخش توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با مدیریت خانم دکتر شاوردی تاکنون ۷ هزار خدمت منحصربفرد به شرکت‌های دانش بنیان ارائه کرده است. بعد از انقلاب بانوان در عرصه‌های مختلف حضور داشته و تاثیرگذاری غیر رانتی داشتند.

وحدت ادامه داد: در زمان کرونا هیچ تجهیزات مهمی را وارد نکردیم و قول می‌دهم تا خرداد ۱۴۰۰ نیز واکسن کرونا با چهار مرحله تست خواهد آمد. شرکت‌های دانش بنیان تمام نیاز کشور به تجهیزات مقابله با کرونا را رفع کردند؛ بنده ادعا می‌کنم هر مشکلی در کشور با توان این شرکت‌ها قابل حل است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان درباره جشنواره چیستا نیز خاطرنشان کرد: من در هیچ عرصه‌ای قائل به خط‌کشی نیستم و معتقدم که بانوان مسیر خود را باز خواهند کرد. سیاست ما این است که توانمندی را معرفی کنیم و در این رویداد نیز برای طرح‌های برتر منتخب تسهیلات ویژه قائل شده‌ایم به‌طوری‌که برای 17 شرکت دانش بنیان تا سقف 2 میلیارد تومان و برای 5 شرکت دانش بنیان تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات به میزان 50 درصد فروش آنها در نظر گرفته شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: در زمان کرونا هیچ تجهیزات مهمی را وارد نکردیم و قول می‌دهم تا خرداد ۱۴۰۰ نیز واکسن کرونا با چهار مرحله تست خواهد آمد.

در ادامه این رویداد نیز دکتر معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در سخنانی گفت: این جشنواره بر پایه نوآوری و شکوفایی زنان فناور هدف‌گذاری شده و فرصتی است تا خانم‌ها با توان علمی بالایی که دارند دیده شوند. در حال حاضر 60 درصد دانشجویان را بانوان تشکیل می‌دهند و از ابتدای دولت تعداد اعضای هیات علمی از 27.5 درصد به 33.2 درصد افزایش یافته است. البته میزان رشد نرخ حضور فناورانه زنان از ۲۲ درصد در سه سال اخیر به ۳۱.۵ درصد افزایش یافته است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: در حال حاضر ۹۶ زن همتراز معاون وزیر داریم که می‌توانند در دولت بعد پست وزارت را هدایت کنند. لازم است یادآوری کنم که پیروزی انقلاب بدون حضور زنان امکان‌پذیر نبود و بیش از 50 درصد زنان در تمامی عرصه‌های انقلاب حضور داشتند. دو محور آموزش و ورزش بیشترین رشد حضور زنان را بعد از انقلاب تجربه کرده است که با وجود جامعه سنتی پیش از انقلاب امکان‌پذیر نبود.

دکتر مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در اختتامیه اولین جشنواره زنان دانش بنیان و خلاق ایران «چیستا» گفت: هدف این جشنواره هموارسازی مسیر حرکت شرکت‌ها و زنان به سمت اقتصاد دانش بنیان است. بر این اساس بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و ۴۰ شرکت‌ خلاق، طرح‌های خود را به اولین جشنواره چیستا ارائه کردند. از ۱۷ شرکت دانش بنیان و ۵ شرکت خلاق نیز در اختتامیه تقدیر شد.

همچنین دکتر سید سروش قاضی نوری، رییس انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران در این رویداد، بر تنوع در تیم خلاق مجموعه‌های فناور تاکید کرد و گفت: فناوران برای فعال بودن در بازار جهانی باید عنصر تنوع را به تیم خلاقیت خود وارد کنند.

وی ادامه داد: تقریبا نیمی از جامعه فعال دانشجویی و پژوهشگر را بانوان تشکیل می‌دهند که در لایه‌های دیگر حضور ندارند؛ در واقع نیمی از فکر، دانش و خلاقیت جامعه فرصت نمایش قابلیت‌های خود را ندارد.

سیده فاطمه حسینی، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز در این مراسم بر رویکرد فعال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه حضور بانوان در عرصه‌های فناوری اشاره کرد و گفت: در اکوسیستم نوآوری کشور مدیر عامل ۱۱ درصد شرکت‌های دانش بنیان زن هستند و ۲۲ درصد اعضای هیات مدیره شرکت‌ها را نیز زنان تشکیل می‌دهند. معاونت علمی نسبت به حفظ شتاب علمی و حمایت از کارآفرینی در مراکز نوآوری با نگاه حمایت از مشارکت و تسهیل حضور زنان برنامه‌ریزی کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-02-06 13:41

افزودن دیدگاه جدید