کد مطلب: 

254164

ایران ماهواره‌بر ذوالجناح را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح با دستیابی به فنآوری قدرتمند ترین موتور سوخت جامد در کشور برای نخستین بار در حوزه فضایی صورت گرفت.
ایران ماهواره‌بر ذوالجناح را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، احمد حسینی افزود: با تلاش جهادی دانشمندان صنعت فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، برای نخستین بار در حوزه فضایی، نخستین پرتاب تحقیقاتی ماهواره برترکیبی ذوالجناح با هدف تست زیرمداری با دستیابی به فناوری قدرتمند ترین موتور سوخت جامد در کشور صورت گرفت.

وی افزود: این ماهواره بر سه مرحله‌ای که از نظر ویژگی‌های فنی قابل رقابت با ماهواره برهای روز دنیا است، دارای دو مرحله پیشرانش جامد و یک مرحله با پیشرانش مایع است و توانایی حمل ماهواره تا وزن ۲۲۰ کیلو گرم در مدار ۵۰۰ کیلو متری را داراست.

حسینی خاطر نشان کرد: از مهم‌ترین دستاورهای این آزمایش فضایی، دستیابی به قدرتمندترین موتور سوخت جامد کشور با تراست بیش از ۷۵۰ تن و صحه گذاری سایر فناوری‌های جدید به کار رفته در این محصول است.

وی تصریح کرد: این ماهواره‌بر پس از تست‌های تحقیقاتی و تثبیت فناوری، آمادگی قرار دادن ماهواره‌های عملیاتی را در مدار خواهد داشت و از ویژگی‌های اصلی آن، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت دستیابی به اهداف بوده و با توجه به قابلیت پرتاب از سکوی متحرک، امکان قرار دادن ماهواره در مدار خورشید آهنگ فراهم می‌شود که قابلیت‌های خاصی برای ماهواره سنجشی به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-02-01 22:40

افزودن دیدگاه جدید