کد مطلب: 

254134

مراکز نوآوری زایشگاه شرکت‌های دانش بنیان هستند

معاون‌ علمی و فناوری رییس جمهوری، گفت: مراکز نوآوری زایشگاه شرکت های دانش بنیان هستند و سرعت و شتاب آنها در توسعه یافتگی به تلاش خودشان بستگی دارد.
مراکز نوآوری زایشگاه شرکت‌های دانش بنیان هستند

به گزارش سیتنا، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از مراکز نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچون مرکز نوآوری دانشکده پلیمر و رنگ، مرکز نوآوری دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، مرکز نوآوری مهندسی هوافضا، مرکز نوآوری انرژیک و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کرد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از مراکز نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: مراکز نوآوری زایشگاه شرکت های دانش بنیان هستند و سرعت و شتاب آنها در توسعه یافتگی به تلاش خودشان بستگی دارد.

ستاری ادامه داد: هربار به این مراکز سر می زنم سیستم ها، شرکت ها و محصولات جدیدی را می بینم. این حرکت جدید آغاز شده در دانشگاه ها در ایجاد مراکز نوآوری و شرکت های دانش بنیان مناسب که فروش قابل توجهی دارند مطلوب است و دانشگاه ها می توانند بخشی از درآمد خود را از این طریق تامین کنند.

به گفته معاون‌ علمی و فناوری رییس جمهوری، این کار به ایجاد این فرهنگ در میان اساتید و دانشجویان منجر می شود. ایجاد فرهنگ عمومی توسعه ساخت داخل، نزدیکی دانشگاه به جامعه و تاثیرگذاری این نهاد در جامعه بخشی از مزایای این اتفاق است.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: این رویکردی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می کند و امیدواریم شیب سرعت ایجاد مراکز نواوری در دانشگاه ها شتاب بیشتری بگیرد.

ستاری با بیان اینکه نوع نگاه ما به این مراکز خروجی محور است، گفت: اینکه چند شرکت در آنها مستقر است مهم نیست. این شرکت ها باید تلاش کنند توسعه خود را با کمک این مراکز رقم بزنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه با اشاره به سفر خود به کنیا، بیان کرد: توسعه بازارهای صادراتی شرکت های دانش بنیان را با همکاری وزارت امور خارجه دنبال می کنیم. نمونه موفق آن در کنیا بود. ساختمان قبلی وزارت امور خارجه که در معرض تخریب بود را به مرکزی برای نمایش دائمی محصولات دانش بنیان تبدیل کردیم.

ستاری ادامه داد: این مرکز فضایی است برای ارائه خدمات صادراتی به دانش بنیان‌ها برای توسعه بازار خود در این کشور در  مقابل رقبای اقتصادی و توسعه تعاملان فناورانه بین دو کشور. پیشنهاد ایجاد این خانه های نوآوری در دیگر کشورها را با دکتر ظریف مطرح کرده ام که در قالب دیپلماسی فناوری در کشورهای هدف صادراتی مورد توجه قرار گیرد. در این سفر ۴۰ شرکت ایرانی با بیش از ۱۵۰ شرکت کنیایی جلسات مشترکی برای توسعه صادرات محصولات داشتند‌.

در این مراکز محصولاتی مانند الاستومرهای پلی الفینی تخصصی با ارزش افزوده بالا که در صنعت پتروشیمی کابرد دارد، عامل هموارکننده سطح برای ایجاد نمایی صاف، هموار و براق در سطوح رنگ شده و آمیزه های تاخیرانداز شعله کاربردی در افزایش امنیت ساختمان ها نمایش داده شده است.

همچنین تولید نیمه صنعتی قطعات بادی با عبورپذیری بسیار پایین برای نگه داری سیالات خطرناک مانند سموم کشاورزی و باک های بنزین پلیمری خودرو و سنسور محرک شانه ای با فناوری میکرو ماشین کاری سطحی از دیگر محصولات ارائه شده در این مراکز است.

پروژه آبرسانی از سد ماملو به صنایع پایین دست با هدف انتقال سالیانه ۷ میلیون متر مکعب آب به صنایع پایین دست برای تامین آب پایدار مورد نیاز صنایع و نیروگاه های مستقر در منطفه یکی از پروژه های این مراکز است.

نخستین توسعه دهنده سامانه تمام مکانیزه و مقرون به صرفه پایش وضعیت راه در کشور، دستگاه سرعت سنج تصویری با قابلیت اندازه گیری میدان سرعت بدون ایجاد اخلال در الگوی جریان و قابل استفاده در جریان های پیچیده جریان های دوفاز، جت و غیره نیز محصولات دیگری است که در این مراکز ارائه شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 3
2021-02-01 09:24

افزودن دیدگاه جدید