کد مطلب: 

253989

صندوق بین‌المللی پول از پایان رکود اقتصادی ایران خبر داد

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده که اقتصاد ایران در سال جاری میلادی شاهد رشد ۳ درصدی باشد و این رشد در سال ۲۰۲۲ نیز به ۲ درصد برسد. این در حالی است که صندوق در گزارش ماه اکتبر خود رشد اقتصادی ایران در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را به ترتیب منفی ۲ دهم درصد و مثبت نیم درصد برآورد کرده بود.
صندوق بین‌المللی پول از پایان رکود اقتصادی ایران خبر داد

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، صندوق بین‌المللی پول با برآورد رشد ۵.۵ درصدی اقتصاد جهان، پیش‌بینی کرد که هند تنها کشوری خواهد بود که در سال ۲۰۲۱ رشد دو رقمی افتصادی را تجربه می‌کند.

صندوق بین‌المللی پول با انتشار تازه‌ترین گزارش چشم‌‌انداز اقتصادی جهان اعلام کرد که رکود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ به ۳.۵ درصد می‌رسد که ۰.۹ درصد بیش از برآورد پیشین این نهاد مالی بین‌المللی است. با این حال صندوق پیش‌بینی کرده که با ادامه اجرای واکسیناسیون کووید-۱۹، رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۱ با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به برآورد قبلی این نهاد به ۵.۵ درصد و در سال ۲۰۲۲ نیز به ۴.۲ درصد برسد.

بر پایه این گزارش، اقتصاد هند که در سال گذشته میلادی رکود ۸ درصدی را تجربه کرده، در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۱۱.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی خود مواجه خواهد شد. پس از هند، چین شاهد بالاترین رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۱ خواهد بود و تولید ناخالص داخلی این کشور ۸.۱ درصد افزایش خواهد یافت. البته صندوق بین‌المللی پول تصریح کرده که چین در سال گذشته میلادی نیز با رشد اقتصادی ۲.۳ درصدی مواجه بوده است.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی کرده که منطقه اقتصادی یورو نیز پس از تن داد به رکود ۷.۲ درصدی در سال ۲۰۲۰، شاهد رشد اقتصادی ۴.۲ درصدی در سال ۲۰۲۱ خواهد بود و در سال ۲۰۲۲ نیز رشد تولید ناخالص داخلی این منطقه به ۳.۶ درصد می‌رسد.

مطابق این گزارش، آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب ۳.۵ و ۳.۱ درصد رشد خواهد کرد. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۰، ۵.۴ درصد کاهش یافته بود. برآورد صندوق همچنین نشان می‌دهد که اقتصاد فرانسه و اسپانیا در سال جاری میلادی رشد بالاتری را نسبت به بریتانیا تجربه خواهند کرد.

صندوق بین‌المللی پول از پایان رکود اقتصادی ایران خبر داد

بر پایه گزارش صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی نیز پس از کوچک شدن ۳.۲ درصدی در سال ۲۰۲۰، طی سال جاری میلادی شاهد رشد ۳ درصدی خواهد بود. در میان کشورهای این منطقه، اقتصاد عربستان سعودی پس از انقباض ۳.۹ درصدی در سال گذشته میلادی با رشد ۲.۶ درصدی مواجه خواهد شد.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی کرده که اقتصاد ایران در سال جاری میلادی شاهد رشد ۳ درصدی باشد و این رشد در سال ۲۰۲۲ نیز به ۲ درصد برسد.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی کرده که اقتصاد ایران در سال جاری میلادی شاهد رشد ۳ درصدی باشد و این رشد در سال ۲۰۲۲ نیز به ۲ درصد برسد. این در حالی است که صندوق در گزارش ماه اکتبر خود رشد اقتصادی ایران در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را به ترتیب منفی ۲ دهم درصد و مثبت نیم درصد برآورد کرده بود.

گزارش این نهاد مالی بین‌المللی حاکی است که اقتصاد ایران در سال گذشته میلادی ۱.۵ درصد منقبض شده که کمتر از رشد منفی ۶.۵ درصدی در سال ۲۰۱۹ میلادی بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 1
2021-01-27 17:48

افزودن دیدگاه جدید