کد مطلب: 

253853

استفاده از ظرفیت‌های داخلی جهت توسعه صنعت حمل‌ونقل هوشمند

زنجیره حمل‌ونقل هوشمند با هدف استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه این صنعت، در یک همکاری مشترک شناسایی و تکمیل می‌شود.
استفاده از ظرفیت‌های داخلی جهت توسعه صنعت حمل‌ونقل هوشمند

به گزارش سیتنا، گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دفتر تدوین مقررات حمل‌ونقل، ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی به دنبال ایجاد شورای سامانه‌های هوشمند ترابری (سهت) هستند تا با این کار همه فعالان و ظرفیت‌های بومی حوزه حمل‌ونقل هوشمند در کشور شناسایی و زیر یک سقف جمع شوند.

بازیگرانی چون نهادهای دولتی، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، مراکز نوآوری و دیگر مجموعه‌های مرتبط با این حوزه که نقشی اثرگذار در توسعه صنعت حمل‌ونقل هوشمند در کشور دارند. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز قرار است در این کار، وظیفه ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و ارتباطی میان سامانه‌های مختلف هوشمند حمل‌ونقل را به عهده گیرد.

این ظرفیت‌ها از طریق شناسایی شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل هوشمند و شناخت کافی از توانمندی‌های داخلی در این حوزه به دست آمده است. شرکت‌هایی که محصولات و خدمات خود را با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه داده و تجاری‌سازی کرده‌اند.

در این همکاری مشترک مقرر شده است که دو طرف برای توسعه و به‌کارگیری توان شرکت‌های دانش‌بنیان در فعالیت‌ها و مطالعات مد نظر معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-24 12:00

افزودن دیدگاه جدید