کد مطلب: 

253851

گسترش زیست‌بوم نوآوری با نخستین شهر هوشمند کشور

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، گفت: ظرفیت ایجاد شده برای پارک علم و فناوری موجب شده است روند شکل‌گیری یک شهر هوشمند شتاب بگیرد.
گسترش زیست‌بوم نوآوری با نخستین شهر هوشمند کشور

به گزارش سیتنا، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از فرآیند احداث پارک علم و فناوری ایرانیان در شهر تازه تاسیس آیلند بازدید کرد.

سورنا ستاری در این بازدید با بیان این‌که راه ایجاد نخستین شهر هوشمند کشور هموار شده است، گفت: ظرفیت ایجاد شده برای پارک علم و فناوری موجب شده است روند شکل‌گیری یک شهر هوشمند شتاب بگیرد. شهر اقامتی تفریحی و تجاری آیلند، با ظرفیت ۱۴۰۰ هکتار، مجموعه‌ای از مراکز تفریحی، اقامتی و فناور را در خود جای داده است. ۴۳ هکتار از این مجموعه به پارک علم و فناوری ایرانیان اختصاص دارد و از ظرفیت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، شتابدهنده‌های فناوری و صنایع خلاق و فرهنگی برخوردار است.

ستاری با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان در کشور، افزود: هدف از این بازدید حمایت از توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری برای شرکت‌ها و افرادی است که در مسیر حل مشکلات جامعه با خدمات و راهکارهای نوآورانه گام برمی‌دارند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به پیگیری و جدیت برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور و صنایع خلاق در پارک علم و فناوری ایرانیان گفت: با حمایت از این مجموعه فناور تلاش می کنیم ضمن شکوفا شدن ظرفیت‌های شهر هوشمند، راه برای توسعه فناوری‌های پیشرفته در این فضا فراهم شود.

همچنین واگذاری زمین به ۲۵ مجموعه فناور انجام شده و با توجه به ظرفیت منطقه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری، راه را برای توسعه عرضه و تجاری‌سازی محصولات و خدمات دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

ایجاد منطقه شرکت‌های دانش‌بنیان زیستی و دارویی در قالب شهر واکسن از برنامه‌های آینده پارک علم و فناوری ایرانیان است.

با تکمیل این شهر هوشمند، ۲۹۷۰۰ شغل فناور ایجاد می‌شود و خلق ارزش افزوده از محل تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و خدمات فناورانه محقق خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-24 11:35

افزودن دیدگاه جدید