کد مطلب: 

253849

کارخانه نوآوری یزد در ابتدای سال 1400 بهره برداری می‌شود

به گفته مسئولان استانی، فاز اول کارخانه نوآوری یزد ۷۰ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌شود ظرف دو ماه آینده و در ابتدای سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
کارخانه نوآوری یزد در ابتدای سال 1400 بهره برداری می‌شود

به گزارش سیتنا، دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدعلی طالبی استاندار یزد و دکتر محمدصالح جوکار نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی از کارخانه نوآوری یزد(درخشان) بازدید و از نزدیک در جریان عملیات اجرایی این کارخانه قرار گرفتند.

کارخانه نوآوری یزد به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در عرصه‌ای به مساحت ۱۷ هزار متر مربع در قالب ۲ سوله ۳ هزار و ۴ هزار متر مربعی در محل کارخانه متروکه نخ‌ریسی درخشان راه‌اندازی می‌شود. به گفته مسئولان استانی، فاز اول کارخانه نوآوری یزد ۷۰ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌شود ظرف دو ماه آینده و در ابتدای سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

پیشتر در جریان سفر رئیس جمهوری به استان یزد، عملیات اجرایی کارخانه نوآوری یزد به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کلید خورد.

در جریان این بازدید، مهندس مهدی رحمانی، مدیر عامل کارخانه نوآوری یزد، این کارخانه را دومین کارخانه نوآوری کشور عنوان کرد و گفت: این مرکز برای جذب استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و فناور به منظور استقرار در فضاهای کار اشتراکی برنامه‌ریزی شده است و کارهای آن در سه بخش به‌صورت موازی در حال پیگیری است که شامل طراحی، اجرای طرح مرمت و احیای کارخانه، توسعه و تولید محتوا و استقرار شتاب دهنده و راه‌اندازی فضای کار اشتراکی مجموعه می‌شود.

وی ادامه داد: بهسازی لرزه‌ای یکی از کارهای نوآورانه‌ای بود که در بناهای میراثی انجام می‌شود. این اقدام در همکاری با دانشگاه یزد در حال اجرا است؛ بر این اساس و بنا بر مطالعات و استفاده از نرم افزارهای خاص، بهسازی لرزه‌ای اجرایی می‌شود که به این منظور باید تغییراتی در ساختمان ایجاد شود و این تغییرات از طرف مسئولان میراث فرهنگی استان تایید و تقدیر شده است.

رئیس منطقه ویژه علم و فناوری یزد در مورد برنامه‌های این کارخانه نیز توضیح داد و گفت: کارخانه نوآوری یزد ترکیبی از شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی است. زیرساخت فیزیکی کارخانه در حال آماده‌سازی است اما اتفاق مهم حضور ذینفعان و بازیگران اکوسیستم نوآوری برای تعامل با هم است. مذاکره با شتاب دهنده برای استقرار در این محل انجام شده و استقبال آنها نیز بالا بوده است.

رحمانی ادامه داد: راه‌اندازی این کارخانه به معنی ایجاد فضایی برای هم‌افزایی جوانان تحصیل‌کرده و خلاق در کنار کارآفرینان، مربیان کسب‌وکار و سرمایه‌گذاران است و توسعه تعاملات آنها موجب رشد اکوسیستم نوآوری کشور نیز می‌شود.

مدیرعامل کارخانه نوآوری یزد از ابراز علاقمندی شتابدهنده‌های صنعتی برای استقرار در فضاهای کار اشتراکی کارخانه نوآوری خبر داد و گفت: استان یزد رتبه 5 از نظر صنعتی در کشور را دارد و تاکنون حدود 8 شتابدهنده از صنایع مختلفی چون فولاد، نساجی، گردشگری و کاشی برای استقرار در این کارخانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: با آغاز به کار کارخانه نوآوری یزد، جوانان مستعد و خوش‌فکر این خطه موثرتر از گذشته، پا به عرصه راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوین در بخش مرکزی فلات ایران خواهند گذاشت تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارخانه نوآوری، نه‌تنها به ارائه خدمات و محصولات خود در یزد که به تصاحب بازارهای تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور و حتی به صادرات محصولات فناورانه خود به خارج از مرزهای ایران بیاندیشند.

بر اساس این گزارش، کارخانه نوآوری بستری است که در آن بسیاری از ابزارها و منابع مورد نیاز کارآفرینی شامل زیرساخت‌ها، مربیان و مشاوران، سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر، شتابدهنده‌ها، خدمات‌دهندگان به استارت‌آپ‌ها و کسب و کارها و بازیگران اصلی اکوسیستم کارآفرینی را در یک فضا گردهم می‌آورد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-24 11:13

افزودن دیدگاه جدید