کد مطلب: 

253820

مهیاسازی زیرساخت فعالیت شرکت‌های خلاق و نوآور، لازمه پیشرفت کشور است

عضو فراکسیون‎های توسعه صادرات و مناطق کمتر توسعه‌یافته مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر طالب رشد کشور در همه بخش ها به ویژه در ابعاد اقتصادی هستیم باید زیرساخت‌های اجرایی و قانونی لازم را برای رشد شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان فراهم کنیم.
مهیاسازی زیرساخت فعالیت شرکت‌های خلاق و نوآور، لازمه پیشرفت کشور است

به گزارش سیتنا، حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از هر چیز، باید از زحمات معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، تشکر کرد که انصافاً نهادینه شدن فرهنگ شرکت‌های دانش‌بنیان و زیست بوم نوآوری و خلاقیت در کشور مرهون تلاش‌های ایشان است.

عضو فراکسیون‎های توسعه صادرات و مناطق کمتر توسعه‌یافته مجلس شورای اسلامی، در ادامه بیان کرد: اگر طالب رشد کشور در همه بخش ها به ویژه در ابعاد اقتصادی هستیم باید زیرساخت‌های اجرایی و قانونی لازم را برای رشد شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان فراهم کنیم. این زیرساخت‌ها و زیست بوم نوآوری در کشور، همچون یک موجود زنده نیازمند رسیدگی و حمایت‌های هر روزه است.

اگر طالب رشد کشور در همه بخش ها به ویژه در ابعاد اقتصادی هستیم باید زیرساخت‌های اجرایی و قانونی لازم را برای رشد شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان فراهم کنیم.

لطفی توسعه موزون و یکسان زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق در کشور را یک مسئله با اهمیت توصیف کرد و افزود: برای رشد متوازن و قابل قبول زیست‌بوم نوآوری و خلاقیت در کشور باید اقدامات قانونی لازم انجام شود تا قوانین مورد نیاز این شرکت‌ها به تصویب برسد. بی‌شک با توجه به بررسی قانون حمایت از جهش تولیدات دانش‌بنیان در مجلس می‌توان نام شرکت‌های خلاق را نیز در این قانون قرار داد تا این جوانان خلاق نیز از حمایت‌های مورد نیاز بهره‌مند شوند.

وی توسعه تعامل بیشتر معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مجلس شورای‌‌اسلامی را یک ضرورت برشمرد و گفت: این معاونت با توجه به آگاهی و شناختی که از نیازها و چالش‌های شرکت‌های خلاق و فناور دارد باید این مسائل را در رایزنی‌های متعدد به اطلاع نمایندگان برساند و طرح‌ها، مستندات وپیشنهادات خود را به اصطلاح در کازیوی نمایندگان قرار دهد تا آنها نیز آشنایی بیشتری با نیازمندی‌های این حوزه از لحاظ قانونی پیدا کنند.

لطفی همچنین بیان کرد: بی‌شک نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشتاق هستند که در این زمینه همکاری کنند و امیدوار هستیم نتیجه این افزایش تعامل و همکاری، رشد هر چه بیشتر زیست‌بوم نوآروی و خلاقیت در کشور باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-01-23 11:52

افزودن دیدگاه جدید