کد مطلب: 

253740

ارتباط بین سلامت و فناوری‌های نوین

رئیس گروه تولید تجاری سازی و بازار ستاد توسعه فناوری معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که با کمک فناوری‌های نوین روند تولید محصولاتش صعودی می‌شود. عرصه‌ای که اگر بتوانیم نوآوری، خلاقیت و فناوری را چاشنی آن کنیم، قطعا مزایای آن عائد مردم و جامعه خواهد شد.
ارتباط بین سلامت و فناوری‌های نوین

به گزارش سیتنا، حمیدرضا ذوالفقاری، در یادداشت خود آورده است: یکی از اولویت‌های ما در حوزه سلامت تقویت زیرساخت‌های فناورانه است. کاری که به افزایش تولید محصولات در این حوزه منجر می‌شود.

حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که با کمک فناوری‌های نوین روند تولید محصولاتش صعودی می‌شود. عرصه‌ای که اگر بتوانیم نوآوری، خلاقیت و فناوری را چاشنی آن کنیم، قطعا مزایای آن عائد مردم و جامعه خواهد شد.

این حوزه فناورانه شامل بخش‌های مختلفی چون تولید داروهای زیستی، واکسن‌های انسانی، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی، طب بازساختی و پروبیوتیک‌ها می‌شود. محصولاتی که نقشی اثرگذار در توسعه نظام بهداشت و درمان کشور دارند. بی توجهی به این حوزه هم عوارض جانبی زیادی برای بهداشت و سلامت کشور دارد.

ما در ستاد توسعه زیست‌فناوری ریاست جمهوری برای پیشبرد این اهداف در تلاشیم که شتاب‌دهنده‌هایی در این زمینه ایجاد کنیم. حاصل این تلاش نیز ایجاد 8 شتاب‌دهنده بود که از تولید 100 محصول حمایت کرده است.

محصولاتی که به نظام بهداشت و درمان کشور تزریق شده و درمان بیماران را شتاب داده است. این عرصه فناورانه اهمیت بالایی در تامین سلامت کشور دارد. روزهای کرونایی هم مهر تاییدی است بر این ادعا که اگر در حوزه سلامت کوتاهی کنیم، کل کشور از این موضوع لطمه خواهد دید.

حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که با کمک فناوری‌های نوین روند تولید محصولاتش صعودی می‌شود. 

توانمندی دانشمندان کشور نیز به حدی بالا و قابل اتکا است که محصولات تولیدی در حوزه سلامت کشور کاملا قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است و برخی از این محصولات در بازارهای جهانی نیز به فروش می‌رسند و برای خود مشتریان ثابتی دارند.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این راستا تلاش کرده تا با حمایت از تولید و تجاری سازی این محصولات قدم بزرگی بردارد. این کار را هم با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ادامه می‌دهد تا همه نیازهای کشور به صورت روزآمد و کاملا منطبق با شرایط تامین شود.

تاکنون ستاد توسعه زیست‌فناوری از تولید ۹۰ محصول در حوزه سلامت به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان حمایت کرده است که در گام‌های اولیه ۲۷۰ میلیون دلار کاهش ارزبری به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-20 11:47

افزودن دیدگاه جدید