کد مطلب: 

253594

واتس‌آپ برنامه‌ی اشتراک‌گذاری اطلاعات را به تعویق انداخت!

در پی اعتراض کاربران به اقدام جنجالی واتس‌ اپ در الزام کاربرانش به اشتراک‌گذاری اطلاعات و آغاز موج مهاجرت کاربران واتس اپ به سایر پیام‌رسان‌ها، واتس اپ ساعتی پیش اعلام کرد که اجرای سیاست‌های خود مبنی بر دریافت دسترسی‌های اطلاعاتی را به تعویق انداخته است.
واتس‌آپ برنامه‌ی اشتراک‌گذاری اطلاعات را به تعویق انداخت!

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل سیتنا، پس از پیغام واتس‌آپ برای کاربرانش مبنی بر الزام به اشتراک‌گذاری برخی داده‌هایشان با فیس‌بوک و از آنجا که فیس بوک سابقه‌ی مطلوبی در حفاظت از حریم خصوصی کاربران ندارد، هجوم کاربران واتس‌آپ به سوی سایر پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام و سیگنال آغاز شد. در همین راستا به فاصله تنها 72 ساعت، تلگرام 25 میلیون کاربر جدید ثبت کرد و شمار کل کاربرانش به 500 میلیون نفر رسید.

خبرگزاری فرانسه ساعتی پیش در خبری فوری اعلام کرد که واتس اپ اجرای سیاست‌های خود مبنی بر دریافت دسترسی‌های اطلاعاتی را به تعویق انداخته است.

با آغاز موج مهاجرت کاربران واتس اپ به سایر پلت‌فرم‌ها، واتس اپ اجرای سیاست‌های خود مبنی بر دریافت اطلاعات کاربران را فعلا به تعویق انداخت.

واتس‌آپ برنامه‌ی اشتراک‌گذاری اطلاعات را به تعویق انداخت!

مهاجرت کاربران واتس اپ به سایر پیام رسان‌ها

گفتنی است؛ فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ واتس‌اپ را به ارزش ۱۹ میلیارد دلار خرید و پس از آن، این پیام‌رسان در جهان با وجود مشکلاتی که برخی کارشناسان عنوان می‌کنند، همه‌گیر‌تر شد و امروز بیش از دو میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند. البته این سامانه امکانات بسیار کمتری نسبت به رقبای خود به‌خصوص تلگرام و سیگنال دارد.

یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های این اپلیکیشن نداشتن نسخه‌ی رایانه‌ای کامل است. این در حالی است که رقیب آن سیگنال در نمونه‌ی غیرموبایلی کامل‌تر است.

واتس‌اپ گفته بود بخشی از اطلاعات کاربران را با برخی شرکت‌ها به اشتراک خواهد گذاشت، اطلاعاتی مانند نام پروفایل، اطلاعات گوشی و یا آدرس آی‌پی‌ها. البته محتوای چت‌ها فاش نخواهد شد. 

در همین راستا، برخی کاربران به دلیل سابقه نه‌چندان خوب فیس‌بوک در حفظ اطلاعات خصوصی، پس از این اعلان واتس اپ، سایر پیام‌رسان‌ها را جایگزین کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-01-16 00:13

افزودن دیدگاه جدید