کد مطلب: 

253575

فعالان خبری در پیام‌رسان‌ها و سایت‌های خبری فاقد مجوز، تا پایان بهمن‌ماه برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیات نظارت بر مطبوعات با صدور اطلاعیه‌ای از فعالان خبری در پیام رسان‌ها و سایت‌های خبری بدون مجوز درخواست کرد که تا پایان بهمن‌ماه سال جاری، ​نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت خود در سامانه‌ی جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.
فعالان خبری در پیام‌رسان‌ها و سایت‌های خبری فاقد مجوز، تا پایان بهمن‌ماه برای دریافت مجوز اقدام کنند

به گزارش سیتنا، دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به درخواست مکرر مدیران رسانه و با توجه به مصوبه‌ی جدید کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در یکصد و بیستمین جلسه‌ی آن کارگروه مبنی بر مجرمانه بودن فعالیت تارنماهای خبری بدون شناسنامه (با استناد به قانون مطبوعات)، هیات نظارت بر مطبوعات از همه‌ی گردانندگان پیام رسان‌ها و سایت‌های خبری فاقد مجوز که طی یک سال گذشته فعالیت داشته‌اند، دعوت به عمل می‌آورد تا پایان بهمن‌ماه سال جاری، نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت پایگاه خبری مورد نظر خود در سامانه‌ی جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

در ادامه‌ی این اطلاعیه آمده است: این تصمیم صرفا در راستای صیانت از حقوق و بسط و توسعه فعالیت رسانه‌های خبری با شناسنامه و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده از نام رسانه‌های دارای مجوز اتخاذ شده است و رسانه‌های غیر خبری، مشمول آن نیستند. بدیهی است، رسیدگی به درخواست‌های ثبت شده و تطبیق وضعیت این رسانه‌ها با قانون مطبوعات، در اولویت انجام می‌شود و در صورت احراز شرایط و تایید صلاحیت، مجوز فعالیت پایگاه خبری صادر می‌گردد.

دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات خاطرنشان کرده است که در صورت عدم ثبت تقاضا و دریافت مجوز، هرگونه فعالیت رسانه‌ای خبری، مصداق اخبار رسانه‌های جعلی قلمداد خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-01-15 12:12

افزودن دیدگاه جدید