کد مطلب: 

253534

هشدار سازمان اقدام مالی به سرمایه‌گذاران بیت‌کوین: احتمال دارد همه‌ی پول‌تان را از دست بدهید!

سازمان اقدام مالی به سرمایه‌گذارانی که پول‌ خود را صرف بیت‌کوین و سایر رمزارزها می‌کنند، هشدار داد که با سرمایه‌گذاری در رمزارز، پول خود را دستخوش مخاطره‌ی بسیار زیادی کرده‌اند؛ چراکه از زمان ابداع بیت‌کوین، چندین تارنمای ارائه‌کننده خدمات سرمایه‌گذای رمزارز، بدون دادن پول‌های مردم فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.
هشدار سازمان اقدام مالی به سرمایه‌گذاران بیت‌کوین: احتمال دارد همه‌ی پول‌تان را از دست دهید!

به گزارش سرویس‌ بین الملل سیتنا، ارزش بیت‌کوین در هفته‌های اخیر جهش داشته است و با افزایشی حدوداً سه برابری از ۱۱ هزار ۳۸۱ دلار در میانه اکتبر، به ۳۲ هزار ۹۳۰ دلار در روز دوشنبه رسید و بسیاری از سرمایه‌گذاران را تشویق کرد تا به امید رسیدن به سودهای کلان وارد میدان شوند، اما قیمت بیت‌کوین نوسانات شدیدی داشت و از یکشنبه تا دوشنبه با ۱۶ درصد افت قیمت روبه‌رو شد.

با توجه به آن که سود برخی از سرمایه‌گذاری‌های سنتی بی‌خطر همچنان پایین است شماری از سرمایه‌گذاران بنگاهی نیز به میدان آمده‌اند.

سازمان اقدام مالی (اف سی‌ای) به پس‌اندازکنندگان عادی توصیه کرد که پول خود را با احتیاط بسیار صرف خرید این رمزارز کنند.

در بیانیه این نهاد تنظیم مقررات آمده است: اف سی‌ای می‌داند که شماری از شرکت‌ها با نوید دادن سودهای کلان، سرمایه‌گذاری در رمزدارایی را‌، خواه به صورت سرمایه‌گذاری خواه به صورت وام، پیشنهاد می‌کنند. سرمایه‌گذاری در رمزدارایی‌ یا سرمایه‌گذاری و اعطای وام در این زمینه، در مجموع پول سرمایه‌گذاران را دستخوش مخاطره بسیار زیادی می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: اگر مصرف‌کنندگان می‌خواهند در این نوع محصولات سرمایه‌گذاری کنند باید برای از دست دادن کل پول خود آمادگی داشته باشند.

این نهاد تنظیم مقررات هشدار داد برخی از سودهای کلانی که برای سرمایه‌گذاری در رمزدارایی‌های تبلیغ می‌کنند ممکن است مقررات فراتر از الزامات اصلی ضدپول‌شویی را شامل نشود.

این نهاد می‌گوید ناپایداری چشم‌گیر قیمت به همراه "دشواری‌های بلقوه ارزش‌گذاری قابل اطمینان رمزدارایی‌ها" سبب می‌شود مصرف‌کنندگان با خطر زیان‌دهی بالایی مواجه شوند.

اف‌سی‌ای هشدار داد ممکن است شرکت‌های تبلیغ‌کننده سرمایه‌گذاری رمزارزی نیز در اعلام سود بالقوه این سرمایه‌گذاری‌ها اغراق کنند و البته که تبدیل رمزدارایی به ارز عادی همیشه میسر نیست.

هشدار سازمان اقدام مالی به سرمایه‌گذاران بیت‌کوین: احتمال دارد همه‌ی پول‌تان را از دست بدهید!

توصیه اف‌سی‌ای رعایت احتیاط قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری در رمزارز است!

گام ۱: مصرف کننده باید بررسی کند که نام شرکت طرف کارشان در فهرست ثبت خدمات مالی یا فهرست شرکت‌های دارای ثبت موقت وجود داشته باشد (تذکر: حضور شرکت در فهرست ثبت موقت به معنای آن نیست که اف سی‌ای آن را مناسب و دارای صلاحیت ارزیابی کرده باشد یا رعایت مقررات پول‌شویی توسط آن را تایید کرده باشد.)

گام ۲: اگر نام شرکت مورد نظر در این فهرست‌ها وجود نداشته باشد مصرف‌کنندگان باید بپرسند آیا بدون ثبت نام‌شان در اف‌سی‌ای حق انجام کسب‌وکار دارند.

 گام ۳: اگر نام شرکت مورد نظر در این فهرست‌ها وجود نداشته باشد توصیه اف‌سی‌ای این است که مصرف‌کننده، رمزدارایی و(یا) پول خود را از چنین شرکتی بیرون بیاورد. زیرا چنین شرکتی اگر تا ۹ ژانویه ۲۰۲۱ فعالیت تجاری خود را متوقف نکند خلاف قانون عمل کرده است.

اطلاعات بیش‌تر در صفحات رمزدارایی تارنمای اف‌سی‌ای آمده است.

از زمان ابداع بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ چندین تارنمای ارائه‌کننده خدمات سرمایه‌گذای رمزارز، بدون دادن پول‌های مردم فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

شماری از تحلیل‌گران هم در تمجید از رمزارزها آن‌ها را سنگری برای مقابله با تورم یا حتی سرمایه‌هایی امن در دوران‌های پرتلاطم اقتصادی می‌خوانند و به "طلای دیجیتالی" تشبیه می‌کنند.

اما ارزش سکه دیجیتالی بارها با همان سرعتی که افزایش یافته دستخوش کاهش شده است یعنی سودهای کلان برخی، با ضررهای هنگفت دیگران همراه بوده است.

انتهای پیام

گزارش از مسعود فاتح

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-01-13 22:52

دیدگاه‌ها

تصویر حافظ
سرمایه گزاری در رمز ارز ها هر چی باشن بهتر و ایمن تر از بورس ایران هستن !
ارسال شده توسط حافظ در 29 دى 99 - 23:32

افزودن دیدگاه جدید