کد مطلب: 

253475

«کاظم دلخوش» منتخب نمایندگان در کمیسیون مشترک طرح «الزام به انتشار داده‌ و اطلاعات» شد

در جلسه صبح امروز سه شنبه (23 دی ماه) نمایندگان، کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا به عنوان نماینده کمیسیون آیین نامه در کمیسیون مشترک طرح «الزام به انتشار داده‌ها و اطلاعات» انتخاب شد.
«کاظم دلخوش» منتخب نمایندگان در کمیسیون مشترک طرح «الزام به انتشار داده‌ها و اطلاعات» شد

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی در جلسه صبح سه شنبه (23 دی ماه) ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان را در دستور کار قرار دادند که بر این اساس اعضای هیأت تجدیدنظر مشخص شدند و مقرر شد افرادی که عضو هیأت نظارت نباشند در هیأت تجدیدنظر عضو می‌شوند.

گفتنی است، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به عنوان رئیس هیأت تجدیدنظر و رئیس کمیسیون اصل نود و دو نفر از نمایندگان که کار قضایی کرده باشند به عنوان اعضای این هیات خواهند بود.

لازم به ذکر است، نماینده 10 روز بعد از ابلاغ رأی می تواند نسبت به آن شکایت کرده تا در هیأت تجدیدنظر بررسی شود.

در ادامه جلسه کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا به عنوان نماینده کمیسیون آیین نامه در کمیسیون مشترک طرح الزام به انتشار داده و اطلاعات و مصطفی آقامیرسلیم نماینده تهران نیز به عنوان رئیس کمیته بررسی آیین نامه شرح وظایف دبیرخانه دائمی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها انتخاب شد.

«کاظم دلخوش» منتخب نمایندگان در کمیسیون مشترک طرح «الزام به انتشار داده‌ و اطلاعات» شد

گفتنی است؛ طرح «الزام به انتشار داده‌ها و اطلاعات» در جلسه‌ی علنی آذرماه سال جاری مجلس شورای اسلامی با امضای ۳۳ نفر از نمایندگان اعلام وصول شد و مراحل قانونی‌ را در مجلس طی می‌کند. این طرح با هدف دسترسی آزاد به داده و اطلاعات با حفظ حریم خصوصی ارتباطاتی و اطلاعاتی و اسرار حاکمیتی و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی تولید محور، توسعه عدالت اجتماعی، مقابله با فساد و حکمرانی خوب، توسط نمایندگان مجلس یازدهم در حال بررسی در کمیسیون‌های مربوطه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 1
2021-01-12 14:57

افزودن دیدگاه جدید