کد مطلب: 

253406

حمایت از پارک‌های علم و فناوری؛ زمینه‌ساز پیشبرد اهداف اقتصادی است

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، حمایت از پارک‌های علم و فناوری کشور را زمینه‌ساز پیشبرد اهداف اقتصادی در کشور، توصیف کرد.
حمایت از پارک‌های علم و فناوری؛ زمینه‌ساز پیشبرد اهداف اقتصادی است

به گزارش سیتنا، دکتر منصور غلامی، در آیین آغاز برنامه گرنت فناوری که امروز (یکشنبه) به صورت مجازی و حضوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، "حمایت از پارک‌های علم و فناوری کشور را زمینه‌ساز پیشبرد اهداف اقتصادی در کشور" توصیف کرد.

وی، تاکید کرد: در شرایط زمانی خاصی هستیم که انتظارات جامعه ایجاب می‌کند که علم و فناوری به توسعه، رفاه و اقتصاد کشور کمک کند و تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه مسیر حرکتی که از دو دهه پیش آغاز شده امروز به مرحله تولید، باروری و بازدهی رسیده است به گونه‌ای که هم‌اکنون در همه استان‌ها حداقل یک پارک علم و فناوری وجود دارد و پارک های علم و فناوری تخصصی نیز ایجاد شده که باعث اشتغال و تولیدات ارزشمندی در سطح استان‌ها گردیده است.

وزیر علوم افزود: تولیدات ارزشمند داخلی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان باعث پیشبرد روند توسعه اقتصادی در کشور شده و اکوسیستمی ایجاد کرده که خود یک زیست بوم فعال و ثمربخش در هر استان به شمار می‌رود و باعث برکات بسیار در سطح استان‌ها شده است.

وزارت علوم هم بر حسب وظیفه و هم بر حسب ساختاری که دارد و به لحاظ ضرورت‌های موجود، سیاست خود را بر حمایت از مراکز علم و فناوری پایه‌ریزی کرده است و در این راستا برای بخش خصوصی نیز جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته است.

دکتر غلامی گفت: تحریم‌ها در کنار مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده است منشا خیر هم بوده و در این مسیر ما برای کم کردن آثار تحریم‌ها نگاه واقع بینانه‌تری به علم و فناوری در داخل کشور داشته‌ایم. حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری باعث توسعه کشور در این دوران خاص می‌شود، لذا باید تلاش کنیم شتاب این فعالیت‌ها و برنامه‌ها کند نشود و در سیاست‌گذاری‌ها به ظرفیت‌های علم و فناوری کشور توجه خاص شود که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در این مسیر قدم‌های بسیار خوبی را برداشته اند.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری پارک فاوا و دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم برای اجرای مرحله اول گرنت فناوری به امضاء رسید و از خیرین فناوری استان سمنان نیز قدردانی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-11 10:21

افزودن دیدگاه جدید