کد مطلب: 

253390

ستاری: ورود شرکت‌های خودروسازی داخلی به حوزه‌ی هوشمندسازی ضروری است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه شرکت‌های خودروسازی داخلی باید در حوزه‌ی هوشمندسازی ورود کنند، خطاب به انها گفت: اگر هم اینک به این حوزه ورود نکنید در آینده جایگاهی در بازار خودرو نخواهید داشت.
دکتر ستاری: ورود شرکت‌های خودروسازی داخلی به حوزه‌ی هوشمندسازی ضروری است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سورنا ستاری در آیین امضای تفاهم نامه با شهرداری تهران برای تولید و گسترش موتورسیکلت‌های برقی توضیح داد: هوشمندسازی و تولید وسایل حمل و نقل برقی یک موضوع جدی است و می تواند ساختار خودروسازی کشور را متحول ‌کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون استارت آپ های زیادی وارد این موضوع شده‌اند، گفت: اگر شرکت‌های خودروسازی وارد بحث هوشمندسازی نشوند در آینده رهبر بازار خودرو نخواهند بود.

ستاری اضافه کرد: مشکل همیشگی در خودرو و موتورسیکلت برقی بحث باطری به ویژه باطری‌های پایه لیتیومی است که در این باره توسعه قابل توجهی در کشور داشته ایم.

وی افزود: در زمینه اتوبوس برقی هم طرح ‌های فعالی داریم که تلاش می شود در این دولت به نتیجه برسانیم.

ستاری با بیان اینکه چند سازنده خودرو و موتورسیکلت برقی توسعه فعالیت دارند و به صورت تجاری در حال ساخت هستند، گفت: از شهردار تهران می خواهم نمایشگاهی برای این محصولات ترتیب داده شود چراکه تصور عمومی از موتوربرقی هنوز همان اسکوتر است.

وی با اشاره به اینکه در شهری مثل تهران که ۱۲ درصد از آلایندگی اصلی موبوط به موتوسیکلت است گفت: در این زمینه ضرورت دارد که به سمت برقی سازی موتورسیکلت ها حرکت کرد.

ستاری

معاون رئیس جمهوری ایده سواپ باتری (حذف باتری و ارایه تسهیلات برای خرید آن) را باعث کاهش قیمت تمام شده دانست و گفت: با سواپ باتری قیمت موتور قابل رقابت با موتورهای بنزینی می‌شود و با وضع قوانینی در سطح شهر همچون محدوده طرح ترافیک برای پلتفرم‌های برقی به توسعه این حمل و نقل کمک می‌شود.

ستاری گفت:

با هدایت شهرداری در اسرع وقت، تا اواخر بهمن ماه عدد قابل توجهی در تولید موتورسیکلت را با تنوع سازه خواهیم داشت.

معاون رئیس جمهوری در حاشیه امضای این تفاهم نامه نیز در جمع خبرنگاران گفت: در مراکز نوآوری حمل و نقل پیشرفته، بحث برقی سازی به جد پیگیری می شود و شرکت های داخلی در این بخش اقدامات خوبی انجام داده اند و از ماژول تا موتور می سازند و تنوع بسیاری خوبی در این زمینه داریم.

به گفته ستاری، زمینه توسعه موتورسیکلت های برقی وجود وارد و ما در بسیاری از پروژه ها از توان شرکت های دانش بنیان استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: با توسعه و تجاری سازی موتورسیکلت برقی و تکنیک سواپ باطری می توانیم خرید موتور برقی را مقرون به صرفه کنیم.

ستاری یادآور شد: امروز شرکت های داخلی موتورسیکلت های برقی از یک و نیم کیلووات تا هشت کیلو وات را تولید می کنند و با توجه به تقاضای موجود توان تولید را داریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-01-10 23:32

افزودن دیدگاه جدید