کد مطلب: 

253363

تاثیر داروی‌های ضد التهاب «توسیلیزوماب» و «ساریلوماب» بر روی بیماران مبتلا به موارد شدید کرونا

نتایج یک آزمایش بین‌المللی برای درمان ویروس کرونا نشان داد که دو داروی ضد التهاب «توسیلیزوماب» و «ساریلوماب» خطر مرگ بیماران مبتلا به موارد شدید کرونا را تا حدود یک چهارم و زمان بستری شدن آنها را در بخش مراقبت‌های ویژه را تا ۱۰ روز کاهش می‌دهند.
تاثیر داروی‌های ضد التهاب «توسیلیزوماب» و «ساریلوماب» بر روی بیماران مبتلا به موارد شدید کرونا

به گزارش سیتنا به نقل از روزنامه دیلی میل، بر اساس نتایج این مطالعه جدید این درمان های ضد التهابی که  در حال حاضر برای درمان آرتروز استفاده می شود در درمان موارد شدید کرونا به شدت موثر هستند و می توانند جان هزاران نفر را نجات دهند.  

این داروها که با نام تجاری Actemra و Kevzara به بازار عرضه می شوند به صورت قطرات داخل وریدی در مدت یک ساعت ارائه می شوند.

محققان در این مطالعه که یکی از بزرگ ترین دستاوردهای پزشکی این همه گیری محسوب می شود، متوجه شدند که این داروها می توانند شانس زنده ماندن بیماران کرونایی را که پیش از این از «دگزامتازون» استفاده می کردند، افزایش دهند.

این نتایج حاصل یک آزمایش بین‌المللی برای درمان ویروس کرونا (REMAP-CAP) است که روی سه هزار و ۹۰۰ بیمار مبتلا به موارد شدید کرونا در ۱۵ کشور جهان انجام شده است.

نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد افرادی که تنها دگزامتازون دریافت کرده بودند با میزان مرگ ۳۵.۸ درصدی روبرو بودند. اما این خطر زمانی که به آنها داروی توسیلیزوماب و یا ساریلوماب داده می شد، به ۲۵.۳ درصد کاهش می یافت.  

کارشناسان گفتند که این کاهش به این معنی است که حدود ۲۴ درصد از افرادی که در هر صورت جان خود را از دست می دادند  با این درمان جدید نجات پیدا می کنند و از هر ۱۲ نفری که در بخش ICU با این داروها درمان می شوند، یک نفر نجات می یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-01-10 12:47

افزودن دیدگاه جدید