کد مطلب: 

253325

حساب ترامپ و کمپین انتخاباتیش در توییتر برای همیشه مسدود شد؛ کاهش 3.77 درصدی ارزش سهام توییتر در بورس

توییتر اعلام کرد که پس از بررسی توییت‌های اخیر ترامپ و فضایی که در پی آن‌ها ایجاد شده، حساب ترامپ را به دلیل احتمال تشویق به خشونت بیشتر «به صورت دائمی» مسدود کرده است. توییتر ساعاتی بعد حساب کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را نیز مسدود کرد.
حساب ترامپ و کمپین انتخاباتیش در توییتر برای همیشه مسدود شد؛ کاهش 3.77 درصدی ارزش سهام توییتر در بورس

به گزارش سیتنا، توییتر در بیانیه خود با تحلیل دو توییت ترامپ در روز جمعه اعلام کرد که برداشت این شرکت این‌ است که توییت‌های مذکور ممکن است دیگران را به تکرار خشونت‌های اخیر در ساختمان کنگره ترغیب کند و چندین مولفه نشان می‌دهد که برخی این پیام‌ها را به منزله تشویق به تکرار این واقعه، تلقی می‌کنند.

این بیانیه افزود: در توییتر و خارج از آن انتشار طرح‌های برگزاری تظاهرات مسلحانه در آینده شروع شده که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح حمله دوم به ساختمان کنگره و سایر ساختمان‌های دولتی در محوطه کپیتول در ۱۷ ژانویه اشاره کرد.

دونالد ترامپ پس از مسدود شدن حسابش در توییتر، از طریق حساب ریاست‌جمهوری آمریکا یک رشته توییت منتشر کرد که توییتر آن را نیز حذف کرد. ترامپ در این پست‌ها نوشته بود توییتر در هماهنگی با دموکرات‌ها و چپ‌گرایان افراطی تلاش کرده صدای او و ۷۵ میلیون هوادارش را خاموش کند.

ترامپ همچنین از احتمال اقدام برای راه‌اندازی رسانه اجتماعی خود خبر داد و گفت: ما خاموش نمی‌شویم. توییتر برای آزادی بیان نیست. کار اصلی آن‌ها تقویت تریبونی برای چپ‌گرایان افراطی است تا در آن شرورترین افراد جهان آزادانه صحبت کنند.

یکی از سخنگویان توییتر در واکنش به اقدام ترامپ در استفاده از حساب رییس‌جمهوری آمریکا به وب‌سایت اکسیوس گفت: اگر ترامپ تلاش کند این ممنوعیت را نقض کند، این شرکت به صورت موقت حساب ریاست‌جمهوری را هم مسدود خواهد کرد.

در پی  مسدود کردن حساب ترامپ در توییتر ارزش سهام این شرکت در معاملات بورس با کاهش 3.77 درصدی روبه‌رو شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-01-09 16:55

افزودن دیدگاه جدید