کد مطلب: 

253198

مسئله‌ای در کشور وجود ندارد که به کمک دانش بنیان‌ها حل نشود

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: ما به عنوان مشاور به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک می‌کنیم که هر آنچه برای ایجاد اجزای اکوسیستم نیاز است عملیاتی شود. در حال حاضر هیچ مسئله‌ای در کشور وجود ندارد که به کمک شرکت‌های دانش بنیان قابل حل نباشد.
مسئله‌ای در کشور وجود ندارد که به کمک دانش بنیان‌ها حل نشود

به گزارش سیتنا، به موجب امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که 16 دی ماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد شد دو مسئله اطفای حریق برای ساختمان‌های بلند و جمع‌آوری پسماند در اولویت بررسی قرار گرفت.

دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این صندوق و سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها، بر راه‌اندازی اکوسیستم نوآوری در مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: ما به عنوان مشاور به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک می‌کنیم که هر آنچه برای ایجاد اجزای اکوسیستم نیاز است عملیاتی شود. در حال حاضر هیچ مسئله‌ای در کشور وجود ندارد که به کمک شرکت‌های دانش بنیان قابل حل نباشد.

پروژه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را بررسی و شرکت دانش بنیان توانمند را معرفی می‌کنیم یا با برگزاری رویداد ارائه نیاز فناورانه شرایط رویارویی سازمان با شرکت‌های دانش بنیان را فراهم می‌کنیم. در تمام ارتباطات سازمان با شرکت‌های دانش بنیان بسته حمایتی تامین مالی صندوق نوآوری نیز همراه خواهد بود؛ بر همین اساس می‌توانیم خط اعتباری 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی برای حل معضلات شهری و مسائل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص دهیم.

وحدت در ادامه با اشاره به خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به اکوسیستم نوآوری کشور گفت: در دو سال گذشته مجموع خدمات صندوق 10 برابر شده و امروز هیچ مسئله‌ای در حوزه نوآوری در کشور نیست که اثری از حمایت‌های صندوق در آن نباشد. صندوق نوآوری در زمینه حل مسئله جمع‌آوری پسماند در مازندران پیگیری‌های زیادی داشته که هنوز به نتیجه مطلوب ما نرسیده است. سرویس‌های مالی صندوق در خدمت حل مسائل مدیریت شهری نیز خواهد بود؛ به عنوان مثال در سرویس لیزینگ، با خرید محصولات دانش بنیان هزینه توسط صندوق پرداخت می‌شود و خریدار به‌صورت اقساط 3 ساله آن را پرداخت می‌کند.

در ادامه دکتر مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور حضور شرکت‌های دانش بنیان را مایه تحول عنوان کرد و گفت: شهرداری‌ها بزرگترین دستگاه اجرایی کشور با 37 هزار مدیر در دهیاری‌ها و 1350 شهرداری است که به صورت مویرگی در سطح کشور حضور دارند. حضور جوانان و خوشه‌های دانشی در این دستگاه می‌تواند گفتمان جدیدی را در شهرها و استان‌ها و دهیاری‌ها ایجاد کند. جامعه هدف ما 80 میلیونی است که 75 درصد آن شهرنشین و 25 درصد روستایی هستند و ما در نظر داریم که بسترسازی لازم برای زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری را در دستور کار خود قرار دهیم.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: افزایش خوداتکایی در کارهای درآمدزا در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان یکی از برنامه‌های سازمان است که در سده جدید 1400 دنبال خواهد شد. ما اعتقاد داریم که قدرت دانش بنیان در کنار قدرت شهرداری‌ها می‌تواند موجب رشد و شکوفایی شود.

تسریع شکل‌گیری شتابدهنده مدیریت شهری و روستایی

همچنین در این رویداد دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اهداف صندوق برای کمک به زنجیره ارزش صنایع مختلف گفت: ما تلاش می‌کنیم تا علاوه بر تزریق نوآوری و فناوری به بدنه صنایع مختلف، بازار محصولات دانش بنیان را گسترش دهیم که یکی از مزایای آن جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

ملکی‌فر ادامه داد: وزارت کشور و تمام ارکان آن مانند شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و استانداری‌ها می‌توانند فضایی برای میزبانی شرکت‌های دانش بنیان باشند. بر این اساس بسته خوبی از کمک شرکت‌های دانش بنیان به خصوص برای روستاییان در زمینه روشنایی، گلخانه هوشمند، کنترل‌های سر آب به همراه یک بسته مالی مناسب تدوین کردیم که در قالب یک کتابچه در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها قرار می‌گیرد . همچنین به موجب این تفاهمنامه و همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نظر داریم که شکل‌گیری شتابدهنده مدیریت شهری و روستایی را تسریع کنیم.

راه‌اندازی اکوسیستم نوآوری در صنعت نفت

دکتر رضا قربانی، معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در مورد اقدامات صورت گرفته برای ایجاد اکوسیستم نوآوری در صنایع مختلف گفت: رویکرد صندوق مسئله‌محور است و همیشه تلاش کرده تا با همکاری با نهادهای و دستگاه‌های اجرایی به حل مسائل کشور کمک کند.

قربانی، طرح‌هایی که در همکاری با وزارت نفت و شهرداری تهران صورت گرفته را تشریح کرد و گفت: همکاری‌هایی با وزارت نفت در حل مسائل کلان این صنعت داشتیم و با استفاده از خدمات لیزینگ، امکان خرید محصولات دانش بنیان مرتبط و ایجاد بازار برای این محصولات را تسریع کردیم.

وی ادامه داد: در حوزه شهری تنوع مسئله بسیار زیاد است و از آن طرف حجم کثیری از شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه فعالیت می‌کنند که ما می‌توانیم امکان برقراری ارتباط بین آنها را فراهم کنیم و با همراهی بسته‌های حمایتی تامین مالی صندوق شرایط عقد قرار داد را فراهم کنیم.

بر اساس این گزارش، در پایان و بر اساس تفاهم نامه صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مقرر شد تا دو موضوع «جمع‌آوری پسماند» و حل مسئله «آتش‌نشانی در شهرها و روستاها» در اولویت حل مسئله مدیریت شهری برای شروع همکاری مشترک باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-06 09:51

افزودن دیدگاه جدید