کد مطلب: 

253096

وجود آنتی بادی کرونا در خون، از ابتلای مجدد پیشگیری کند

رییس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ایمنی ایجاد شده ناشی از کرونا در خون، از ابتلای مجدد به این ویروس پیشگیری نمی‌کند. آنتی بادی در خون هیچ تضمینی به بهبودیافتگان این بیماری برای رفتارهای پرخطر نمی‌دهد.
 وجود آنتی بادی کرونا در خون، از ابتلای مجدد پیشگیری کند

به گزارش سیتنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر داوود یادگاری نیا افزود: وجود آنتی بادی کرونا در خون به هیچ عنوان نمی تواند از ابتلای مجدد به این بیماری پیشگیری کند. هنوز به صورت ۱۰۰ درصد مشخص نیست که آیا آنتی بادی نقش محافظتی در بدن فرد دارد یا خیر.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در خصوص تحقیقات انجام شده در مبتلایان به کووید ۱۹ اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تابه امروز افردی (به خصوص در بین کادر بهداشت و درمان) به رغم وجود آنتی بادی در بدن مجددا به کرونا مبتلا شدند.

رییس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری ادامه داد: با صرف وجود آنتی بادی نمی توان به افراد مجوز انجام رفتارهای پرخطر داد. تا زمان تولید داروی موثر و واکسن باید در هر شرایطی استفاده از ماسک و  توجه به توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا جدی گرفته شود.

وی با بیان این که سیر ابتلای کودکان به کرونا در مقایسه با بزرگسالان بسیار متفاوت است، خاطرنشان کرد: سیستم ایمنی  کودکان معمولا در مواجهه با ویروس کووید ۱۹ مقاوم تر است.

یادگاری نیا در پایان درباره تفاوت انتقال آنفلوانزا و کرونا از کودکان به بالغین توضیح داد: برخلاف آنفلوانزا که بیماری بیشتر از کودکان به بزرگسالان سرایت می کند، مشاهدات و تحقیقات گواه این موضوع است که ویروس کووید ۱۹ در  بیشتر موارد از بزرگسالان به کودکان منتقل می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-01-03 22:08

افزودن دیدگاه جدید