کد مطلب: 

252998

هلال احمر در واکنش به اخبار فضای مجازی: تاکنون هیچ محموله‌ی واکسن کرونا وارد ایران نشده است

دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پی انتشار خبری مبنی بر ورود نخستین محموله واکسن کرونا توسط جمعیت هلال احمر از کره جنوبی رسما این خبر را تکذیب کرد و گفت: تاکنون هیچ محموله واکسن کرونا از هیچ کشوری توسط این جمعیت وارد ایران نشده است.
هلال احمر در واکنش به اخبار فضای مجازی: تاکنون هیچ محموله‌ی واکسن کرونا وارد ایران نشده است

به گزارش سیتنا، محمدحسن قوسیان مقدم در گفت‌وگویی اظهار داشت: یک رسانه خارجی در خبری ادعا کرده بود که هواپیمای باری شرکت هواپیمایی فارس‌ایرقشم نخستین محموله واکسن کرونا را که جمعیت هلال‌احمر ایران خریداری کرده، از کره جنوبی به ایران منتقل کرده است.

وی توضیح داد: این رسانه در ادعای خود اعلام کرده بود که روز پنجشنبه ۱۱ دی‌ ۱۳۹۹، ساعت ۵:۲۶ بامداد به وقت تهران، یک فروند هواپیمای باری پهن‌پیکر بوئینگ ۲۸۱-۷۴۷ اف شرکت هواپیمایی فارس‌ایرقشم وابسته به شرکت هواپیمایی ماهان با علامت ثبت کشوری EP-FAB از فرودگاه مهرآباد به پرواز درآمد و پس از هفت ساعت و ۳۹ دقیقه پرواز در فرودگاه بین‌المللی اینچئون در نزدیکی سئول فرود آمد تا نخستین محموله واکسن کرونا را که جمعیت هلال‌احمر خریداری کرده است، به ایران منتقل کند.

پیش از این قوسیان مقدم روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه در خصوص نحوه واردات واکسن کرونا گفته بود: از آنجایی که وظیفه دریافت کمک های بین‌المللی طبق ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران بر عهده جمعیت هلال احمر است، یکی از موسسات خیریه خارج از کشور برای اهدای ۱۵۰ هزار دوز واکسن «فایزر» اعلام آمادگی کرده است.

وی اضافه کرده بود: در صورتی که این موسسه خیریه بتواند ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا به جمعیت هلال احمر تحویل دهد، با نظر سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت نسبت به توزیع آن اقدام خواهیم کرد.  

قوسیان مقدم همچنین در خصوص خرید واکسن‌ کرونا گفت: سیاستگذاری خرید و تایید واکسن بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و جمعیت هلال احمر براساس نظر وزارت بهداشت مبنی بر واردات واکسن به میزان یک میلیون دوز با شرکت‌های تولیدکننده واکسن مذاکراتی را انجام داده است که نتایج آن متعاقبا اعلام می‌شود.

از طرفی هم کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر هشتم دی ماه در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: این جمعیت به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه و بشردوستانه ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونای فایزر اهدایی خیرین ایرانی خارج از کشور را با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد ایران می‌کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-01-01 19:45

افزودن دیدگاه جدید