کد مطلب: 

252891

درج آگهی در سایت، برداشت 82 میلیونی را رقم زد

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری در سایت واسطه گر اینترنتی دیوار خبرداد.
درج آگهی در سایت، برداشت 82 میلیونی را رقم زد

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: با توجه به شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حسابش به مبلغ 82 میلیون ریال، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در بررسی های نخست دریافتند شاکی جهت فروش خودرو خود در سایت دیوار اقدام به درج آگهی نموده و دقایقی بعد متوجه پیامی از سوی سایت دیوار می گردد که جهت ثبت آگهی از وی درخواست 2000 تومان وجه کرده بود. لذا  شاکی جهت ثبت آگهی خود بلافاصله روی لینک کلیک نموده و با درج اطلاعات حساب بانکی خود دقایقی بعد متوجه خالی شدن حساب خود می شود.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به ترفند بکاررفته در برداشت غیر مجاز و خالی شدن حساب شاکی، رد متهم در فضای سایبری مورد شناسایی قرار گرفت و با اقدامات فنی و پلیسی متهم در شهر مشهد شناسایی شد. این مجرم سایبری پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد  و با ندامت از بزه ارتکابی خود کسب منفعت مالی از کاربران ناآگاه سایت های وسطه گر را علت اصلی جرم خود دانست.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به شیوع این نوع از کلاهبرداری در سایت های واسطه گر اینترنتی نظیر دیوار و شیپور به شهروندان و کاربران فضای سایبری توصیه کرد: به منظور پیشگیری از فیشینگ و هرگونه برداشت غیر مجاز کافی است شرایط درج آگهی در سایت را مطالعه سپس اقدام به درج آگهی نمایند. 

این مقام مسئول گفت: کاربران درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-12-29 23:57

افزودن دیدگاه جدید