کد مطلب: 

252885

ارزش بازار بیت‌کوین از ۵۰۰ میلیارد دلار گذشت

ارزش کل بازار رمز-ارزهای بیت‌کوین در گردش در جهان پس از ثبت سودهای کلان در تعطیلات کریسمس امسال به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار افزایش یافت.
 ارزش بازار بیت‌کوین از ۵۰۰ میلیارد دلار گذشت

به گزارش سیتنا، در روزهای گذشته ارزش هر واحد بیت‌کوین به سطح بی‌سابقه‌ای رسید و از مرز ۲۸ هزار دلار عبور کرد.

حال ارزش ترکیبی تمام ارزهای بیت‌کوین در جهان برای اولین بار به نیم تریلیون دلار رسیده و این در شرایطی است که همچنان این رمز‌ ارز به افزایش ارزش سرسام‌آور خود ادامه می دهد.

این رویداد سبب شده تا بیت‌کوین به یک دارایی ارزشمند مانند سهام شرکت‌های پیشرویی مانند اپل، فیس‌بوک و تسلا تبدیل شود و با آن‌ها رقابت کند

بر اساس گزارش وب سایت اقتصادی Asset Dash، بیت‌کوین اکنون در رده یازدهم در میان بزرگترین دارایی‌های جهانی و پشت سر غول‌هایی مانند فیس‌بوک، اپل، والمارت و سامسونگ قرار دارد.

بیت‌کوین که تا هفته گذشته ارزش کلش از شرکت اعتباردهی و نقل و انتقال مالی «ویزا» کمتر بود اکنون این شرکت باسابقه را پشت سر گذاشته است.

بیت‌کوین در روز پنج‌شنبه با جهش نزدیک به ۱۵ درصدی به ۲۸ هزار دلار رسید. بیت‌کوین از هفته قبل از تعطیلات کریسمس نزدیک به ۵۰ درصد افزایش قیمت یافته است.

هفته گذشته پس از آنکه اعلام شد صندوق سرمایه‌گذاری بریتانیا بیت‌کوین‌هایی به ارزش ۷۴۵ میلیون دلار خریداری کرده است، افزایش قیمت بیت‌کوین سرعت بیشتری گرفت سبب شد تا قیمت آن برای اولین بار به بالای ۲۰ هزار دلار برسد.

این در حالی است که سرمایه گذار برجسته بیت‌کوین به نام نایجل گرین، مدیر اجراییdeVere ، که یک گروه مشاوره مالی است، نیمی از بیت‌کوین‌های خود را در این هفته فروخته است.

وی در بیانیه‌ای گفت: «من نیمی از بیت‌کوین‌های خود را فروخته‌ام زیرا به بالاترین سطح ارزش خود رسیده است.» وی ادامه داد ، «چرا؟ زیرا اکنون باید مانند هر سرمایه‌گذاری دیگر با آن رفتار شود -یعنی هر جا که ممکن باشد، بهتر است با قیمت بالایی بفروشید و مجدداً در زمان سقوط قیمت خریداری کنید.»

بیت‌کوین سال ۲۰۲۰ را با قیمت ۷ هزار دلار در هر واحد آغاز کرد و در حالی سال سخت ۲۰۲۰ را پ‍شت سرمی‌گذارد که ارزش آن بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-12-29 22:19

افزودن دیدگاه جدید