کد مطلب: 

252864

با وجود عقب‌ماندگی‌های تاریخی در سیستان و بلوچستان، رفع کمبودهای ارتباطات در اولویت قرار گرفته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: با توجه به اینکه عقب ماندگی های تاریخی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، بررسی مشکلات و رفع کمبودهای ارتباطات را در اولویت قرار داده ایم.
با وجود عقب‌ماندگی‌های تاریخی در سیستان و بلوچستان، رفع کمبودهای ارتباطات در اولویت قرار گرفته است

به گزارش سیتنا، مهندس محمدجواد آذری جهرمی، امروز سه‌شنبه نهم دی ماه سال جاری، در جریان سفر به خاش و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه کار آموزش در شهرک توحید آباد گرنچین خاش به صورت حضوری بوده و مشکلات اینترنت و ارتباطات در این منطقه وجود دارد قول می‌دهیم که مدرسه ارتباطات و اینترنت ویژه دختران توحید آباد را خواهیم ساخت.

وی بیان کرد: ۱۲۰۰ روستای سیستان و بلوچستان که ۲۷ درصد روستاهای این استان هستند تا پایان امسال به اینترنت و ارتباطات کیفی مجهز می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زیرساخت‌های فیبرنوری به صورت تدریجی در سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه عقب ماندگی‌های تاریخی در سیستان و بلوچستان وجود دارد کار بررسی مشکلات و رفع کمبودهای ارتباطات این استان را در اولویت قرار داده‌ایم.

جهرمی تصریح کرد: مقوله‌های سلامت، تجارت، آموزش، فرهنگی و ارتباطات اجتماعی به فراهم بودن زیرساخت‌های اینترنت ارتباط دارد.

فرماندار خاش نیز گفت: دسترسی به اینترنت و ارتباطات تلفن همراه و ثابت در شهر و نقاط روستایی این شهرستان بسیار ضعیف بوده و دو روز اخیر قطعی اینترنت خاش بسیار نگران کننده بوده و گلایه مندی‌های شدید مردمی را به همراه داشته است.

صاحب گل صالحی افزود: کاهش شکاف دیجیتالی، یکنواخت سازی و تقویت ارتباطات و پیش‌بینی فیبر پشتیبان در مسیر زاهدان - میرجاوه به خاش باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: ایرندگان فیبر زمینی ندارد و مناطق سنگان و دشت‌های موزن، رباط، آبخوان کارواندر، ترشاب، مناطق چاشهی، موتور زمان خان، اسپیتک و کروجی در بخش مرکزی خاش و روستاهای گورچان، گرنچین، توحید آباد پشتکوه و چهل روستای مرزی روتک با مشکلات فراوان ارتباطاتی هستند.

وزیر ارتباطات در این سفر یک روزه به خاش از سایت‌های ارتباطات منطقه پشتکوه، رباط و روستاهای بخش مرکزی خاش بازدید و با مردم توحید آباد گرنچین از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-29 13:59

افزودن دیدگاه جدید