کد مطلب: 

252745

ارتقاء ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی با تشکیل کنسرسیوم قطعه‌سازان دنبال می‌شود

معاون امور صنایع وزارت صمت، گفت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی یک ضرورت است و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود و مدیریت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تدابیر خوبی را برای این مهم اتخاذ نموده است.
ارتقاء ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی با تشکیل کنسرسیوم قطعه‌سازان دنبال می‌شود

به گزارش سیتنا، مهدی صادقی نیارکی در آیین افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی، افزود: مهمترین موضوع در برگزاری نمایشگاه ها، ارائه آخرین دستاوردها است، تولیدکنندگان آماده اند تا آخرین دستاوردها و محصولات خود را پیش از عرضه به بازار در معرض دید عموم قرار داده و از مشتریان بازخورد بگیرند.

نمایشگاه موجب به هم رسانی تامین کنندگان و تولیدکنندگان می‌شود

وی بیان کرد: علاوه بر آن، نمایشگاه موجب به هم رسانی تامین کنندگان و تولیدکنندگان می‌شود، همچنین مشارکت بین تأمین‌کنندگان و حتی مشارکت آنها برای تکمیل سبد تولید را می توان شاهد بود.

معاون امور صنایع وزارت صمت، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مسائلی که انجمن صنایع لوازم خانگی دنبال می‌کند موضوع ارتقای ساخت داخل است، به این منظور این انجمن یک کنسرسیوم از قطعه‌سازان ایجاد کرده تا بتوانند ساخت داخل محصولات خود را ارتقا دهند.

صادقی نیارکی با اشاره به موضوع تکمیل سبد کالا، ادامه داد: امروز چند برند حاضر در نمایشگاه ، مجموعه ای از محصولات را ارائه دادند و بسیاری از آنها با یکدیگر مشارکت کرده و از ظرفیت‌های هم استفاده می‌کنند تا بتوانند کالاهایشان را تکمیل کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما نیز در وزارت صمت به دنبال آن هستیم که چندین برند لوازم خانگی داشته باشیم تا بتوانند استاندارد محصولات تولیدی خود را ارتقاء دهند، مقیاس تولیدشان را به سمت مقیاس اقتصادی پیش ببرند و هم بتوانند از ظرفیت بقیه واحدها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در آینده این واحد ها خواهند توانست علاوه بر تامین نیاز داخل به صادرات نیز بپردازند.

هدف گذاری وزارت صمت برای تولید ۱۲ میلیون عدد دستگاه لوازم خانگی در سال جاری

صادقی نیارکی بیان‌ کرد: هدف گذاری امسال وزارت صمت، تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی کوچک، متوسط و بزرگ بود که تاکنون مطابق با برنامه از پیش تعیین شده به جلو رفته ایم.

وی گفت: سال گذشته حدود ۹ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی بزرگ، متوسط و کوچک در کشور تولید شده بود و امسال رشد تولید نزدیک به چهار میلیون دستگاهی را تجربه خواهیم کرد.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر متوسط عمق ساخت داخل در انواع لوازم خانگی بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است ،به طوری که کولر آبی با داخلی سازی ۱۰۰ درصدی و انواع وسایل گازسوز با داخلی‌سازی بالای ۹۵ درصدی تولید می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این موفقیت در حالی بود که کشور و صنایع مختلف به ویژه صنعت لوازم خانگی با تحریم‌های ظالمانه مواجه بوده است، اما تولیدکنندگان داخلی توانستند از تحریم ها فرصت بسازند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-12-26 14:32

افزودن دیدگاه جدید