کد مطلب: 

252645

حمایت قانونی فراکسیون گردشگری مجلس از شرکت‌های خلاق

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، گفت: شرکت‌های خلاق نقش کلیدی داشته و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای توسعه آنها آماده همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هستند.
حمایت قانونی فراکسیون گردشگری مجلس از شرکت‌های خلاق

به گزارش سیتنا، محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت بیان کرد: همه ما ایرانیان باید بپذیریم که شرایط کلی جهان، در همه شئون آن تغییر کرده است. این تغییر موارد بسیاری از جمله فناوری، بیماری‌ها، سیستم آموزشی و به ویژه مسائل مرتبط با حوزه‌های اقتصادی را در بر می‌گیرد.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ما نیز نیازمند تغییر در بسیاری از حوزه‌ها هستیم و این تغییر تنها می‌تواند توسط خود ما محقق شود. باید توجه کرد که تنها تغییری، می‌تواند پایدار و مانا باشد که بر مبنای نگرش علمی و فناوری، ایجاد شده باشد.

محسنی بندپی ضمن توضیح برخی کاستی‌های جدی موجود در کشور افزود: بر این اساس، مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که از هر طرح و لایحه‌ای که به یک ایجاد یک تغییر مثبت در کشور منتهی شود، استقبال کند. یکی از حوزه‌های مهم در کشور، صنایع نرم و خلاق و شرکت‌های خلاق هستند که حوزه‌های مهمی همچون، کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، طراحی، یادگیری، چاپ و نشر، گیاهان داروئی و طب سنتی و هنرهای تجسمی و نمایشی را در بر می‌گیرند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت شکوفایی اقتصادی در تمام این حوزه‌ها، گفت: شرکت‌ها و استارتاپ‌های خلاقی که در حوزه مهم و ارزش آفرین گردشگری و صنایع دستی نیز فعال هستند، نیازمند حمایت ویژه هستند. گردشگری می‌تواند به یک تحول اقتصادی اساسی در کشور ما منتهی شود و این تحول تنها از دریچه خلاقیت و نوآوری، ممکن خواهد شد، بنابراین نقش شرکت‌های خلاق در این بین، بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت، همچنین افزود: بر این اساس، فراکسیون گردشگری، آمادگی دارد تا برای فراهم کردن حمایت‌های قانونی لازم، برای رشد و توسعه شرکت‌های خلاق و به طور کلی، صنایع نرم و خلاق در کشور، هر نوع همکاری قانونی لازم را فراهم کند.

به گفته وی، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌تواند با انعکاس نظرات، مستندات و کاستی‌های قانونی، به این فراکسیون و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این حوزه، نقشی کلیدی در تصویب قوانین مورد نیاز را ایفا کند. ما در رایزنی با کمیسیون‌های مختلف و مرتبط با حوزه صنایع نرم و خلاق مجلس شورای اسلامی، سعی خواهیم کرد تا مقدمات تصویب قوانین مفید و کاربردی را در این زمینه فراهم کنیم و شخص بنده در این حوزه آماده هر نوع همکاری مفید هستم، زیرا صنایع نرم و خلاق می‌تواند به ایجاد تحول جدی در اقتصادهای محلی منجر شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-23 12:12

افزودن دیدگاه جدید