کد مطلب: 

252643

توسعه‌ی حمل‌ونقل هوشمند با استفاده از تجربه‌های ملی

تفاهم‌نامه‌ همکاری میان ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری و اسنپ باکس با هدف حمایت از کسب‌وکارهای خرد در دوران کرونا به امضا رسید.
توسعه‌ی حمل‌ونقل هوشمند با استفاده از تجربه‌های ملی

به گزارش سیتنا، تفاهم‌نامه‌ همکاری میان ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری و اسنپ باکس امضا شد.

این تفاهم‌نامه به امضای منوچهر منطقی دبیر ستاد و کسری صادقی‌زاده مدیر عامل اسنپ باکس رسید. بر اساس این تفاهم‌نامه، کسب‌وکارهایی که از طرف ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اسنپ باکس معرفی شوند، از تخفیف 20 درصدی برخوردار می‌شوند. این کار با هدف حمایت از کسب‌وکارهای خرد در دوران کرونا انجام می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این جلسه، گفت: مدل هوشمند‌سازی حمل‌ونقلی که در اسنپ باکس در حال اجرا است یک مدل مقبول و خوب است که می‌تواند به دیگر کسب‌وکارها هم توسعه یابد. یکی از همکاری‌های ما می‌تواند استفاده از تجربه اسنپ برای هوشمندسازی در بخش‌هایی باشد که کشور به آنها نیاز دارد.

وی همچنین بیان کرد: ما خواهان بزرگ شدن شرکت‌هایی مثل اسنپ هستیم. اما یکی از آسیب‌های بزرگ شدن این است که مخاطراتشان بیشتر می‌شود. این مخاطرات را به دو شکل می‌توان کاهش داد. یکی اینکه این شرکت‌ها عرصه را برای مجموعه‌های دیگر فراهم کنند. یعنی همین کاری که اسنپ می‌کند و بحث دیگر انتقال تجربه علمی و فناورانه و توسعه آن است که روی آن نیز کار خواهیم کرد.

اسنپ باکس یک تجربه موفق در حوزه حمل و نقل هوشمند است

در ادامه این مراسم، سید جلال موسوی معاون اجرایی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اسنپ یک شرکت هوشمند است. بنابراین ما می توانیم از این تجربه برای هوشمندسازی حمل و نقل در کشور استفاده کنیم. این تجربه را می توان در اختیار دیگر شرکت های دانش بنیان هم قرار داد تا بتوانند بخشی از هزینه‌های حمل‌و‌نقل خود را پوشش دهند.

در این مراسم، شهاب خدامرادی، مسئول بخش هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به آغاز کار اسنپ از سال 93، بیان کرد: مجموعه اسنپ باکس هم 3 سالی است که به این مجموعه افزوده شده است که سه نوع خدمت در حوزه پیک موتوری برای جابه‌جایی مسافر، باکس برای جابه‌جایی مرسوله و وانت برای حمل بار سبک و سنگین ارائه می‌دهد.

به گفته وی، اسنپ در ۱۷۱ شهر کشور فعال و دو میلیون سفر روزانه در اسنپ ثبت شده است. اسنپ‌ بایک و اسنپ‌ باکس هم بیش از ۴۱۱ هزار سفر هفتگی دارند. ۱۴۴هزار ناوگان موتوری و ۲۳هزار وانت سبک و سنگین نیز در خدمت این مجموعه است.

کرونا کار اسنپ را متزلزل نکرد

دو میلیون سفر روزانه در اسنپ ثبت شده است و اسنپ‌ بایک و اسنپ‌ باکس بیش از ۴۱۱هزار سفر هفتگی دارند. ۱۴۴هزار ناوگان موتوری و ۲۳هزار وانت سبک و سنگین نیز در خدمت این مجموعه است.

کسری صادقی‌زاده، مدیرعامل اسنپ باکس به آسیب‌های ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: اسنپ در روزهای آغاز کرونا دچار آسیب‌های جدی شد، ولی به دلیل ذات استارتاپی این کسب‌و‌کار توانستیم خیلی سریع به بازار برگردیم و در حوزه‌هایی که کشور به آنها نیاز داشت تمرکز کنیم. اوایل کرونا حدود ۷۰ درصد از دو میلیون سفر روزانه‌ اسنپ را از دست دادیم ولی الان دوباره به شرایط قبل از کرونا بازگشته‌ایم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-23 12:02

افزودن دیدگاه جدید