کد مطلب: 

252627

اپل تا سال ۲۰۲۴ اتومبیل خودران تولید می‌کند

اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ اتومبیل‌های برقی خودران تولید کند. اپل همچنین در حال بررسی ترکیب شیمیایی باتری فسفات آهن لیتیوم برای اتومبیلش است که در مقابل حرارت بالا مقاوم‌تر است.
اپل تا سال ۲۰۲۴ اتومبیل خودران تولید می‌کند

به گزارش سیتنا، به گفته منابع مطلع به رویترز، شرکت تولیدکننده آیفون چشم‌انداز خود را بر تولید یک اتومبیل سواری مبتنی بر فناوری باتری «سطح آینده» این شرکت متمرکز کرده است.  

این غول سیلیکان‌ولی ابتدای سال ۲۰۱۴ کار بر تولید اتومبیل‌های خودران را آغاز کرد اما پروژه تایتان این شرکت، از آن زمان تاکنون پیشرفت اندکی داشته است.  

یک فرد مطلع از این طرح گفت که این شرکت اکنون قصد دارد با استفاده از یک طرح باتری جدید که می‌تواند «به شکلی چشمگیر» هزینه را کاهش دهد، دامنه خودرو تولیدی شرکتش را افزایش دهد.

تسلای ایلان ماسک در حال حاضر باارزش‌ترین خودروساز جهان است اما ۱۷ سال طول کشید تا این شرکت از اولین اتومبیل‌های برقی خود سود کسب کند.  

آگاهان این صنعت می‌گویند که آمادگی برای تولید اتومبیل چالشی عمده برای اپل است.

یک کارمند سابق پروژه تایتان به رویترز گفت: «اگر یک شرکت در کره زمین باشد که منابع لازم برای این کار را داشته باشد، این شرکت اپل است. اما در عین حال، این یک تلفن همراه نیست.»

منابع داخلی می‌گویند که اپل به احتمال بالا با یک تولیدکننده برای تولید «اپل‌کار» شریک می‌شود.  

این شرکت قصد دارد از طرح باتری «مونوسل» استفاده کند که امکان می‌دهد مواد فعال‌تری درون باتری قرار داده شوند و دامنه موجود را افزایش می‌دهد.  

اپل همچنین در حال بررسی ترکیب شیمیایی باتری فسفات آهن لیتیوم برای اتومبیلش است که در مقابل حرارت بالا مقاوم‌تر است.  

یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفت: «این یک سطح بالاتر است. درست مثل اولین باری که آیفون را دیدید.»

گزارش‌های قبلی نشان داده‌اند که اپل پیش از آن که بخواهد اتومبیل خود را بسازد، علاقه بیشتری به توسعه فناوری اتومبیل خودران داشت.  

به گزارش رویترز، با آن که این شرکت امیدوار است کار تولید را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند، همه‌گیری کووید ممکن است راه‌اندازی عملیات را تا سال ۲۰۲۵ به تاخیر اندازد.  

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-12-23 01:31

افزودن دیدگاه جدید