کد مطلب: 

252606

با تلاش دانش‌بنیان‌ها هر روز شاهد افتتاح طرحی فناورانه هستیم

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: هر هفته شاهد افتتاح طرح‌های زیادی در حوزه دانش‌بنیان‌ها هستیم که به معنای به ثمر نشستن تلاش‌های جوانان کشورمان است.
با تلاش دانش‌بنیان‌ها هر روز شاهد افتتاح طرحی فناورانه هستیم

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری در بازدید از دستاوردهای فناورانه استان لرستان در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه زیست بوم فناوری و نوآوری راه خود را پیدا کرده است، بیان کرد: در حال حاضر بیش از 5 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شده است که این شرکت ها به صورت خودکار در حال تامین نیازهای کشور هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: مثلا در حوزه پیشگیری بیماری کرونا محصولات به صورت خودکار تولید و به بازار عرضه شد. زمانی که زیست بومی شکل گیرد؛ اعضای آن فعالیت ها را آغاز می کنند و به تولید محصولات می پردازند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت های گسترده ای از زیست بوم فناوری و نوآوری دارد و این روند به شکلی توسعه یافته تر در سال آینده هم ادامه خواهد داشت. با بودجه مصوب دولت که امیدواریم در مجلس هم به تصویب برسد قطعا این حمایت ها به خصوص در حوزه شرکت های نوپا بیشتر هم خواهد شد.

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه تاکید کرد: روند ارائه وام به شرکت های دانش بنیان هم با تلاش های صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه شتاب گرفته و این حرکات به افتتاح هر روزه طرح های فناورانه جدیدی منجر شده است.

ستاری همچنین بیان کرد: افتتاح این طرح های فناورانه هم در تهران و هم در سایر استان ها و شهرها اتفاق افتاده که نتیجه تلاش جوانان توانمند و سرآمد کشور است. اکنون نیز شاهد بهره برداری آن هستیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه استان لرستان ظرفیت بالایی در برخی حوزه های فناورانه دارد، گفت: این استان در حوزه کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی، پزشکی و تجهیزات پزشکی توانمند و مستعد است و باید از این توانمندی ها برای حل مشکلات استان و دیگر مناطق کشور استفاده شود.

ستاری همچنین بیان کرد: تلاش می کنیم در پایان این سفر مصوبات خوب و تاثیرگذاری برای استان لرستان داشته باشیم و ظرفیت های دانشی آن را به حل مشکلات استان پیوند زنیم. البته با شکل گیری نگاه جدید دانشگاه ها و اساتید این اتفاق به زودی رخ می دهد.

بر اساس این گزارش، صبح امروز معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای بازدید از طرح های فناورانه و دستاوردهای علمی به استان لرستان سفر کرد. در این سفر یک روزه با حضور ستاری طرح‌هایی چون توسعه فناوری های تکثیر، نگه داشت و پرورش حیوانات آزمایشگاهی SPF دانشگاه علوم پزشکی و طرح جامع پارک علم و فناوری لرستان آغاز به کار می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-22 12:27

افزودن دیدگاه جدید