کد مطلب: 

252551

هدف صندوق نوآوری خدمت‌گزاری به اکوسیستم نوآوری کشور با سرعت و دقت است

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: هدف ما ارائه تسهیلات با سرعت و بدون فرآیند پیچیده است و مجموعه خدماتی را برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان طراحی کرده ایم.
هدف صندوق نوآوری خدمت‌گزاری به اکوسیستم نوآوری کشور با سرعت و دقت است

به گزارش سیتنا، رویداد خوش‌آمدگویی برای شرکت‌های دانش بنیان جدید، 30 آذر ماه به‌صورت مجازی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار و خدمات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری به این شرکت‌ها تشریح شد.

دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این رویداد، هدف صندوق نوآوری را ارائه تسهیلات با سرعت و دقت و بدون فرآیند پیچیده عنوان کرد و گفت: صندوق نوآوری به عنوان یکی از بازیگران زیست‌بوم نوآوری، مجموعه خدماتی را برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان طراحی کرده است. هدف ما خدمت‌گزاری به اکوسیستم نوآوری کشور با سرعت و دقت و بدون فرآیند پیچیده است که به شما در مسیر پیش‌رو کمک می‌کند.

شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با معرفی صندوق نوآوری و از طریق بانک‌های عامل با هزینه کمتر و به‌سرعت ضمانت‌نامه دریافت کنند.

وی ادامه داد: با هر مشکلی مواجه شدید به واحد ارتباط با مشتریان CRM اطلاع دهید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. آشنایی با خدمات صندوق نوآوری کمک شایانی به برقراری ارتباط بهتر با صندوق و استفاده از خدمات و تسهیلات می‌کند.

هم‌افزایی خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

در ادامه دکتر محمدصادق خیاطیان یزدی، عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و رییس مرکز امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به معیارهای اخذ مجوز دانش بنیانی اشاره کرد و گفت: سه معیار اصلی برای اخذ مجوز دانش بنیانی در شرکت‌ها وجود دارد که اولین و مهمترین آن پیچیدگی و سطح فناوری است که شرکت‌ها بر اساس این فاکتور به 4 دسته نوع یک، نوع 2، نوپا و تولیدی تقسیم می‌شوند. معیار بعدی دارا بودن دانش فنی تولید محصول و ساخت یک نمونه اولیه آزمایشگاهی است.

وی ادامه داد: حدود 5600 شرکت دانش بنیان طی 7 سال گذشته مجوز اخذ کردند که این مجوزها دائمی نیست و به‌صورت مداوم موضوع نوآوری در این شرکت‌ها ارزیابی می‌شود تا بحث تحقیق و توسعه در شرکت جاری باشد. کتابچه 110 خدمت برای شرکت‌های دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری تهیه شده که در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد. بسیاری از این خدمات در حوزه توانمندسازی است و مشترک با صندوق نوآوری انجام می‌شود و در نظر داریم که این خدمات را هم‌افزا کنیم.

خیاطیان برخی از خدمات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را بیان کرد و گفت: برای معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان، در قانون پیش بینی شده که اعتبار مالیاتی یا Tax credit اجرا شود که در حال حاضر برای چند شرکت به‌صورت پایلوت آغاز کردیم و شرکت‌های نوع یک می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین معافیت تعرفه گمرکی در همکاری با سازمان گمرک طراحی شده که در قالب یک سامانه مشترک امکان ثبت درخواست و رسیدگی وجود دارد.

وی ادامه داد: استقرار، یکی از موضوعات مهم به‌خصوص برای شرکت‌هایی است که به خاطر مسائل محیط زیستی باید بیش از 120 کیلومتر دورتر از شهرها استقرار داشته باشند که این موضوع برای شرکت‌های دانش بنیان ضرورت ندارد و می‌توانند در شهرها جای بگیرند. در این راستا برای شرکت‌هایی که در حوزه IT و خدمات نرم‌افزاری فعالیت می‌کنند و نیاز به کارگاه صنعتی ندارند با همکاری شهرداری تهران و مشهد بحث استقرارشان در مناطق شهری و مسکونی امکان‌پذیر شده است. هدف ما استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای توسعه محصولات فناورانه است که مجموعه‌ای از خدمات در معاونت علمی و صندوق نوآوری برای آن طراحی شده است.

فرآیندها در صندوق نوآوری تسریع و تسهیل شده است 

همچنین دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در این رویداد گفت: برای صندوق نوآوری و شکوفایی همه شرکت‌هایی که مجوز دانش بنیان دارند یکسان هستند و هیچ محدودیتی در دریافت خدمات برای آنها وجود ندارد. تلاش کردیم با همکاری پارک‌های علم و فناوری، بانک‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری امکان دسترسی به خدمات صندوق را در کل کشور فراهم کنیم.

ملکی‌فر ادامه داد: فرآیندها در صندوق نوآوری و شکوفایی تسریع و تسهیل شده است اما در عین حال زمان دریافت خدمات با هم متفاوت است. امروز 50 صندوق پژوهش و فناوری در دو دسته استانی و تخصصی و فناورانه، ما را در تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور یاری می‌کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه برخی از خدمات این صندوق را تشریح کرد و گفت: بعضی از خدمات صندوق ناظر بر محصول دانش بنیان است و صرفا همان محصول را در برمی‌گیرد. برخی دیگر از خدمات نیز شرکت‌محور هستند و به کلیات شرکت می‌توانیم کمک کنیم. حدود 15 نوع تسهیلات داریم که از نرخ صفر درصد یا قرض‌الحسنه تا 18 درصد برای مقاصد مختلف طراحی شده است.

حمایت از نمایشگاه‌های مجازی

دکتر مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این رویداد خدمات توانمندسازی صندوق را تبیین کرد و در مورد حمایت‌های نمایشگاهی گفت: بیش از 150 نمایشگاه داخلی و 110 نمایشگاه خارجی در لیست حمایت‌های صندوق نوآوری وجود دارد که این لیست قابلیت اضافه شدن دارد و چنانچه شرکت‌ها نمایشگاه مجازی‌ای را نیاز داشتند که در این لیست قرار ندارد می‌توانند برای ما درخواست بفرستند و حمایت از آن به لیست اضافه خواهد شد.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین برای حضور در نمایشگاه‌های دائمی تا سقف 120 میلیون تومان یعنی 70 درصد هزینه‌ها را به‌صورت بلاعوض تامین می‌کند.

در ادامه این رویداد سید سعید منجم‌زاده، معاون مرکز امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مهندس محسن نوتاش مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت کامل خدمات این دو مجموعه را برای آشنایی بیشتر شرکت‌های دانش بنیان جدید تشریح کردند. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-21 10:53

افزودن دیدگاه جدید