کد مطلب: 

252523

شرکت‌های خلاق ظرفیت استفاده از بودجه 1400 را دارند

نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس شورای اسلامی، گفت: در برنامه بودجه پیش‌رو، منابع بسیار خوبی به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته است، به همین خاطر می‌توان با توجه به توان بالای شرکت‌های خلاق در اشتغال‌زایی و تقویت اقتصادهای محلی نام این شرکت‌ها را نیز در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان در بودجه گنجاند.
شرکت‌های خلاق ظرفیت استفاده از بودجه 1400 را دارند

به گزارش سیتنا، امیرحسین بانکی پور فرد، گفت: شرکت‌های خلاق حوزه‌های بسیاری را مانند صنایع دیداری و شنیداری تحت پوشش قرار داده‌اند. برخی از این حوزه‌ها مانند استحصال مواد موثره گیاهان دارویی بسیار فناورانه و پیچیده است. به همین خاطر فعالیت این شرکت‌ها شباهت بسیاری به نوع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و وجه مشترک هر دو نوع شرکت نوآوری است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در برنامه بودجه پیش‌رو، منابع بسیار خوبی به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته است، به همین خاطر می‌توان با توجه به توان بالای شرکت‌های خلاق در اشتغال‌زایی و تقویت اقتصادهای محلی نام این شرکت‌ها را نیز در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان در بودجه گنجاند.

عضو هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه اصفهان ضمن تاکید بر گردش مالی بالا و ظرفیت‌های فراوان شرکت‌های خلاق گفت: در بودجه 1400 به اذن مقام معظم رهبری بودجه ارزی قابل توجهی به فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه اختصاص یافته است، به همین جهت شرکت‌های خلاق مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که دارای طرح‌ها و پروژه‌های نوآورانه هستند، برابر قانون می‌توانند از بودجه در نظر گرفته شده برای طرح‌های نوآورانه بهره‌مند شوند.

بانکی پور فرد ضمن توضیح در مورد اهمیت فعالیت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآورانه در راستای درون‌زایی اقتصاد، افزود: در بودجه سال 1400 معادل 70 میلیون یورو، منابع ارزی به طرح‌های نوآورانه اختصاص یافته است و شرکت‌های خلاق دارای طرح‌های نوآورانه شاخص و قابل قبول از نظر قانون نیز می‌توانند از این منابع استفاده کنند.

نماینده مردم اصفهان و ورزنه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، گفت: در این بودجه بیش از 30 میلیون یورو به کارخانه‌های نوآوری تخصیص یافته است و کارخانه‌های نوآوری فعال در حوزه صنایع نرم و خلاق نیز می‌توانند از این منابع استفاده کنند. همچنین در صورت عدم وجود اشکال قانونی و ماهوی، می‌توان شرکت‌های خلاق، به ویژه شرکت‌های خلاق فناور را زیرمجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف کرد تا این شرکت‌ها نیز از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شوند.

وی همچنین بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌تواند با ارائه مستندات و طرح اختصاصی خود در زمینه شرکت‌های خلاق به کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، منابع لازم برای این شرکت‌ها را در بودجه 1400 جذب کند و نام این شرکت‌ها را در طرح حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار این شرکت‌ها قرار دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-12-20 12:06

افزودن دیدگاه جدید