کد مطلب: 

252373

صندوق نوآوری برای تامین مالی کانال‌های تقویت صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان آماده است

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: برای تامین مالی کانال‌های تقویت صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان آماده هستیم و با ارائه خدمات بلاعوض توانمندسازی تلاش داریم تا صادرات شرکت‌های دانش بنیان را افزایش دهیم.
صندوق نوآوری برای تامین مالی کانال‌های تقویت صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان آماده است

به گزارش سیتنا، دکتر علی وحدت، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این صندوق با سازمان توسعه تجارت ایران بر رویکرد صندوق نوآوری در توسعه صادرات محصولات دانش بنیان تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف ما تقویت توان صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان است لذا ابزارهایی را برای توانمندسازی، سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات طراحی کرده‌ایم.

ابزارهایی چون شرکت در نمایشگاه‌های خارجی، اعزام و پذیرش هیات تجاری، آموزش، حضور در پایگاه‌های صادراتی، تاییدیه فنی و اخذ استانداردهای خارجی و ثبت پتنت، مجموعه حمایت‌های بلاعوض صندوق نوآوری وشکوفایی برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و توسعه بازارهای بین‌المللی است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: ما برای تامین مالی کانال‌های تقویت صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی کامل داریم‌ و با خدمات بلاعوض توانمندسازی تلاش داریم تا صادرات شرکت‌های دانش بنیان را افزایش دهیم. بر این اساس از سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان مغز متفکر می‌خواهیم که در این زمینه به ما راهکار ارائه دهند.

دکتر وحدت در پایان تاکید کرد که شرکت‌های دانش‌بنیان با فهم بالا، ضرورت دریافت استانداردهای صادراتی و کریدورهای موجود را بیشتر درک می‌کنند.

اعطای مجوز دانش بنیان به شرکت‌های کارگزاری صادراتی

در ادامه دکتر محمدصادق خیاطیان، عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد عدم آشنایی شرکت‌های دانش بنیان به اصول و چارچوب تجارت بین‌المللی گفت: توسعه بازار پاشنه آشیل شرکت‌های دانش‌بنیان است. ممکن است برخی شرکت‌ها بر قاعده کسب و کار مسلط نباشند. در دنیا بروکرهای متصل کننده فناوری و بازار، توسعه پیدا کرده‌اند که در ایران کمتر به آنها توجه شده است.

سرپرست مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ما به شرکت‌های خدماتی صادراتی و کارگزاری صادراتی مجوز دانش بنیان می‌دهیم لذا سازمان توسعه تجارت می‌تواند شرکت‌های توانمند در این حوزه را به ما معرفی کند تا در اسرع وقت مجوز دانش‌بنیان بگیرند و بتوانند از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

برپایی نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان در پایگاه‌های صادراتی

دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این مراسم درباره احداث پایگاه‌های صادراتی ایران در کشورهای دیگر توضیح داد و گفت: از ظرفیت کارگزارهای صادراتی استفاده کردیم و از قرارداد شرکت‌های دانش بنیان و پایگاه‌های صادراتی برای حضور در نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان حمایت می‌کنیم. تاکنون از حضور شرکت‌های دانش بنیان در دو پایگاه صادراتی سوجو و شانگهای در چین، بغداد و سلیمانیه در عراق، باکو در جمهوری آذربایجان، ترکیه و قرقیزستان که کارگزار فعال دارند حمایت کرده‌ایم. برای حمایت از نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان در 6 پایگاه صادراتی دیگر نیز مصوبه داریم و در صورت فعال شدن از آنها حمایت خواهیم کرد.

تفاهمنامه‌ای برای گسترش صادرات غیرنفتی

سهراب آسا، مدیر امور بین‌الملل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این مراسم در مورد هدف از انعقاد تفاهمنامه همکاری بین صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صندوق نوآوری به عنوان نهاد مالی تامین کننده خدمات مالی برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور و سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی و حامی صادرات غیر نفتی کشور، تفاهمنامه همکاری‌ امضا کردند؛ در قالب این تفاهمنامه بالغ بر 29 پروژه کاری مشخص تعریف شده که در هر کدام از این پروژه‌ها، بازیگران و مسئولان از دو طرف مشخص شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-16 10:10

افزودن دیدگاه جدید