کد مطلب: 

252366

حمایت از شرکت‌های خلاق، می‌تواند به معنای ایجاد یک جهش واقعی در تولید فراگیر ملی باشد

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس در بالاترین سطح در تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، آماده حمایت از شرکت‌های خلاق است.
حمایت از شرکت‌های خلاق، می‌تواند به معنای ایجاد یک جهش واقعی در تولید فراگیر ملی باشد

به گزارش سیتنا، عباس مقتدای خوراسگانی نماینده مردم در یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی گفت: نوع نگاه کشور به مفاهیم پایه‌ای مانند تولید، صادرات و خلق ثروت باید دچار تحول اساسی شود. در شرایطی که ما رتبه هفدهم اقتصاد جهانی را در اختیار داریم و حجم قابل توجهی از منابع و ثروت‌ها در این کشور به صورت خدادادی وجود دارد و از بالاترین نرخ‌های رشد در زمینه تعداد فارغ‌التحصیلان و تولید دانش برخوردار هستیم، شایسته نیست تا در برخی زمینه‌ها دچار کمبود باشیم.

در سال‌های گذشته، کشور با حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، گامی اساسی و درست در راستای توسعه و اعتلای اقتصادی برداشت. هر چند این گام اولیه نیازمند مستحکم‌سازی در ادامه راه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به برخی تلاش‌های صورت گرفته در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، افزود: این معاونت تلاش کرده است تا یک بستر امن را برای زیست‌بوم صنایع نرم، خلاق و دانش‌بنیان، ایجاد کند. هر چند کمک به رشد سراسری این زیست‌بوم‌ها، نیازمند عزم ملی و فراسازمانی است و اگر همه دستگاه‌ها به این معاونت کمک نکنند، فعالیت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری شکل جزیره‌ای می‌یابد و به شکل یک زنجیره، در‌ نمی‌آید.

نماینده مردم اصفهان و ورزنه در دور یازدهم مجلس شورای اسلامی، در ادامه گفت: با توجه به عرصه‌های بسیار وسیعی که شرکت‌های خلاق در آن فعال هستند، مانند کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، طراحی، یادگیری، چاپ و نشر، گیاهان داروئی و طب سنتی، هنرهای تجسمی و نمایشی و سایر صنایع خلاق و فرهنگی، حمایت از این شرکت‌ها، می‌تواند به معنای ایجاد یک جهش واقعی در تولید فراگیر ملی باشد.

مقتدای خوراسگانی، ضمن توضیح زمینه‌های قانونی حمایت از صنایع نرم و خلاق بیان کرد: حمایت‌های در نظر گرفته شده هم می‌تواند قانونی باشد و هم یک سری حمایت‌های فرادستگاهی اجرایی باید برای توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق در نظر گرفت. شرکت‌های خلاق حتی در زمینه‌های مانند کشاورزی و محیط زیست نیز می‌توانند به عنوان راه حل چالش‌‎های بزرگ ملی در مناطق دچار آسیب، یاری‌رسان اقتصادهای محلی باشند.

وی همچنین با اشاره به فرایندهای قانونی در نظر گرفته شده برای تصویب قوانین گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باید در قالب یک لایحه یا مستندات، نیازهای شرکت‌های خلاق را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. مجلس نیز آماده است تا در بالاترین سطح، قوانین گسترده حمایتی مورد نظر صنایع نرم و خلاق را به تصویب برساند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-16 10:10

افزودن دیدگاه جدید