کد مطلب: 

252296

توسعه‌ ۴۳ درصدی شبکه تلفن ثابت در شیراز

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب، گفت: توسعه شبکه تلفن ثابت در شهر شیراز در سال جاری، ۴۳ درصد پیشرفت داشته است.
توسعه‌ ۴۳ درصدی شبکه تلفن ثابت در شیراز

به گزارش سیتنا، ندا رحیمی گفت: عملیات توسعه شبکه تلفن ثابت در ۱۲۴ مرکز مخابراتی در شهرهای شیراز، جهرم، داراب، فیروزآباد، کازرون و لار در استان فارس در حال انجام است.

وی درباره اقدامات توسعه ای در شهر شیراز عنوان کرد: یکی از اقدامات اصلی اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات منطقه جنوب، برگزاری جلسات متعدد با شهرداری شیراز بود که با همکاری شهردار شیراز و هماهنگی های انجام شده، اکنون شرایط مجوز حفاری فیبر نوری در این شهر تسهیل شده است.

مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب افزود: نوسازی مراکز مخابراتی و تعویض سوییچ های قدیمی با سوییچ های جدید، از دیگر اقداماتی است که علاوه بر شهر شیراز در شهرهای خارگ، گناوه، برازجان، کنگان، جم و عسلویه در استان بوشهر و شهرهای دنا، سی سخت، سرآبتاوه و گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد برای بهبود شبکه تلفن ثابت شهری انجام شده است.

رحیمی اظهار کرد: به دنبال اقدامات این منطقه، در سال جاری آمار واگذاری درخواست های تلفن ثابت در مهلت یک ماهه، نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است. با این افزایش در استان فارس ۸۶ درصد، در استان بوشهر ۹۲ درصد و در استان کهگیلویه و بویر احمد ۸۸ درصد درخواست های واگذاری تلفن ثابت ظرف مدت یک ماه به نتیجه رسیده اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات شبکه تلفن همراه در شیراز گفت: به دلیل مشکلات کیفیت پوشش در شبکه تلفن همراه شیراز، جلسات مختلفی با استانداری، شهرداری و اپراتورها برای برطرف کردن موانع مانند عدم پوشش جاده ای و قطعی شبکه تلفن همراه، تشکیل شد که به دنبال آن بیش از ۱۰۵ سایت شهری توسط اپراتورها راه‌اندازی و یا تکنولوژی آنها ارتقا داده شد.

رحیمی افزود: در حوزه پوشش جاده ای، نقاط کور و یا نقاط دارای پوشش دهی نامناسب در استان فارس شناسایی شدند و در فاز اول برای رفع این مشکلات، ۱۳ سایت جاده ای در این استان احداث شده است. علاوه بر این، اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب در کمیته فنی ساماندهی دکل های مخابراتی، با ارایه پیشنهاداتی توانست شرایط اپراتورها و شهرداری شیراز را در آیین نامه صدور مجوز دکل های مخابراتی همسو کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-14 10:10

افزودن دیدگاه جدید