کد مطلب: 

252245

توسعه‌یافتگی جوامع توسط زیست‌فناوری

زیست‌فناوری از جمله حوزه‌های علمی پرکاربرد در دنیا است که تاثیر مستقیمی در میزان توسعه‌یافتگی کشورها دارد.
توسعه‌یافتگی جوامع توسط زیست‌فناوری

به گزارش سیتنا، حمیدرضا ذوالفقاری، رییس گروه تولید، تجاری‌سازی و بازار ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ادامه یادداشت خود نوشته است:
 
شاید امروز یکی از عوامل توسعه یافتگی را میزان پیشرفت جوامع در حوزه زیست‌فناوری بدانند. عرصه علمی که به افزایش تولید ناخالص ملی می‌انجامد. در ایران هم چند سالی است که به مدد زیست‌بوم فناوری و نوآوری، این علم کاربردی در حوزه پزشکی، دارویی، غذایی، کشاورزی و غیره رشد و توسعه مقبولی را تجربه کرده است.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال کسب 10 درصد تولید ناخالص ملی است. البته راه برای رسیدن به این هدف طولانی است و باید برای تحقق آن، همه دستگاه‌ها و نهادهای موثر به میدان بیایند و از همه ظرفیت خود برای توسعه این حوزه علمی استفاده کنند.

برای تحقق این موضوع در تلاشیم که حوزه‌های فراموش‌شده و مغفول زنجیره علم تا ثروت حوزه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را احیا کنیم. حلقه‌های به ظاهر ساده‌ و کوچکی که نقش تاثیرگذاری در توسعه این علم کاربردی دارند. این کار هم با کمک دانش‌بنیان‌ها و متخصصان داخلی انجام می‌شود.

تنها تولید ایده کافی نیست. حمایت از این ایده‌ها برای به نتیجه رسیدن و تبدیل شدن به محصولی کاربردی در جامعه اهمیت بیشتری دارد. این همان تکمیل زنجیره تجاری‌سازی محصول است. زنجیره‌ای که هم توانمندان را به توسعه زیست‌فناوری وارد و هم این حوزه فناورانه را با کمک ظرفیت‌های داخلی تقویت می‌کند.

برای این‌کار هم باید تربیت نیروی انسانی را جدی بگیریم. نیروی انسانی آموزش دیده که از دوران آغاز تحصیل خود بنا به علاقه و توانمندیشان به این حوزه ورود کنند و مسیرر را بشناسند. توانمندی‌هایی که می‌تواند آینده این حوزه علمی را پربارتر و ارزشمندتر کند.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهادهای پیشرو در حوزه زیستی است که با تمام توان و ظرفیت خود به میدان آمده است تا در کنار حمایت‌های جدی از ایده‌های خلاق و بکر جوانان ایرانی در این حوزه، تلاشی مضاعف برای هم‌افزایی همه داشته‌های علمی و تخصصی آن داشته باشد تا توسعه زیست‌فناوری در کشور به شکلی کامل و درست اتفاق بیفتد. کاری که نفع آن عائد جامعه و مردم می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 3
2020-12-12 10:10

افزودن دیدگاه جدید