کد مطلب: 

252220

با برداشته شدن تحریم‌ها هم ساخت داخل در اولویت خواهد بود

وزیر صنعت، معدن و ‌تجارت، گفت: حتی اگر تحریم ها برداشته شود، ساخت داخل و‌ استفاده از محصولات داخلی در اولویت خواهد بود که این سیاست نظام نیز می باشد.
با برداشته شدن تحریم‌ها هم ساخت داخل در اولویت خواهد بود

به گزارش سیتنا، علیرضا رزم حسینی در حاشیه افتتاح طرح های توسعه ای گروه صنعتی انتخاب در گفتگو با خبرنگاران افزود: تولید در گروه صنعتی انتخاب نسبت به قبل از تحریم ها افزایش هشت برابری داشته و عمق ساخت داخل نیز تا ۸۵ درصد افزایش یافته است که خود نشانگر تبدیل محدودیت ها و تحریم ها به فرصت ها می باشد.

وی ادامه داد: اگرچه تحریم ها در اقتصاد کشور فشارهایی وارد کرده اما برای توسعه عمق ساخت داخل، داخلی سازی برای قطع وابستگی و افزایش تولید شرکت های داخلی فرصت مناسبی را به وجود آورده است.

وزیر صنعت، معدن و ‌تجارت بیان کرد: خروج شرکت های خارجی تولید لوازم خانگی از کشور به دلیل تحریم ها، فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی به وجود آورده است که افزایش تولید لوازم خانگی از آن جمله است.

وزیر صمت همچنین تصریح کرد: تولیدکنندگان با افزایش کیفیت محصولات به سمت افزایش سهم خود در بازار و ایجاد هدف های صادراتی پیش رفته اند.

رزم حسینی سیاست وزارت صمت را تقویت و حمایت از بنگاه‌های تولیدی به خصوص در شرایط تحریم عنوان کرد و ادامه داد: جهش تولید در لوازم خانگی اتفاق افتاده و در خودرو نیز با پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی تولید تا پایان سال محقق می شود.

وی کاهش بروکراسی اداری و کنترل و نظارت بر بازار را از جمله حمایت ها عنوان کرد و‌ گفت: حتی اگر تحریم ها برداشته شود، ساخت داخل و‌ استفاده از محصولات داخلی در اولویت خواهد بود که این سیاست نظام نیز می باشد.

وزیر صمت اضافه کرد: اگر محصولی در داخل امکان ساخت دارد جلوی واردات آن را خواهیم گرفت تا تولید داخلی تقویت شود و توسعه یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-12 10:10

افزودن دیدگاه جدید