کد مطلب: 

252204

خانم فضانورد ایرانی‌تبار در بین فضانوردان ناسا برای سفر به ماه

نام ۱۸ فضانوردی که قرار است در ماموریت «آرتمیس» ناسا به ماه سفر کنند، اعلام شد که نام یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار، در بین آنها به چشم می‌خورد. هدف ماموریت «آرتمیس» ایجاد یک پایگاه پایدار در کره ماه است.
خانم فضانورد ایرانی‌تبار در بین فضانوردان ناسا برای سفر به ماه

به گزارش سیتنا، فضانوردان عملیات کسب آمادگی برای این ماموریت را آغاز خواهند کرد تا بتوانند سال آینده با ناسا و شرکایش از جمله موسسه «اسپیس اکس» که در حال تولید سیستم‌های فرود بشر در ماه است، کار کنند.

فضانوردان این تیم عبارتند از: جوزف آکابا، کایلا بارون، راجا چاری، متیو دومینیک، ویکتور گلاُور، وارن هوبورگ، کریستیانا هَماک کاچ، کیل لیندگرِن، نیکول مَن، آن مک کلِین، جسیکا مِیر، یاسمین مقبلی، کیت روبینز، فرانک روبیو، اسکات تینگِل، جسیکا واتکینز و استفانی ویلسون.

نیمی از تیم فضانوردان ناسا، تجربه سفر به فضا را داشته و دو نفر از آنها هم‌اکنون در ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند: کیت روبینز و ویکتور گلاور.

کریستینا کاچ و جسیکا مِیر، دو فضانوردی هستند که سال گذشته نخستین راهپیمایی فضایی زنانه در جهان را به انجام رساندند. جو آکابا و استفانی ویلسون نیز تنها دو فضانوردی بوده‌اند که با سفینه‌های فضایی کهنه ناسا پرواز کردند.

پَت فارستر، رئیس تیم فضانوردان در بیانیه‌‎ای گفت: «با بازگشت به ماه، کارهای هیجان‌انگیز بسیاری در پیش داریم که انجام آن مستلزم شرکت یک تیم بزرگ از فضانوردان است.»

«راهپیمایی در سطح کره ماه، برای تک تک ما رویایی است که به حقیقت می‌پیوندد، و هر نقشی که در آن داشته باشیم به منزله یک افتخار خواهد بود. من به این گروه خاص از مردان و زنان افتخار می‌کنم و می‌دانم هر یک از آنها در ماموریت آینده آرتمیس، به نمایندگی از ناسا و ایالات متحده نقشی برجسته ایفاء خواهد کرد.»

این تیم از سوی مایک پنس، معاون ریاست جمهوری و در جریان حضور او در هشتمین اجلاس شورای ملی فضانوردی ناسا، در مرکز فضایی کندی در فلوریدا اعلام و معرفی شد.

پنس گفت: «من قهرمانانی را به شما معرفی می‌کنم که ما را به ماه و فراتر از آن خواهند برد: نسل آرتمیس. جای شگفتی است که مرد بعدی و نخستین زنی که بر سطح ماه راهپیمایی خواهد کرد در میان نام‌هایی قرار دارند که خواندم. تیم فضانوردان آرتمیس، آینده کشف‌های فضایی آمریکا هستند و آینده درخشان است.»

هنوز به هیچ‌یک از فضانوردان ماموریت خاصی داده نشده است. احتمال دارد با گذشت زمان و در صورت نیاز، فضانوردان دیگری نیز به این تیم اضافه شوند.

در هفته‌ای که گذشت، ناسا همچنین اطلاعات بیشتری در مورد اهداف دقیق این سازمان، پس از رسیدن به ماه منتشر کرد.

در میان آن، انتقال حدود ۸۵ کیلوگرم نمونه خاک ماه از سطح و زیر سطح آن و جمع‌آوری شواهد وجود آب و دیگر مواد شیمیایی است که اساس طرح کشف‌ها در اعماق فضا را تشکیل می‌دهد.

در اوت سال ۲۰۲۰، دانشمندان پیشنهاد کردند از کانال‌های عظیم آتشفشانی که در زیر سطح مریخ و ماه وجود دارد به عنوان پایگاه‌های فضایی برای ماموریت‌های آینده استفاده شود.

اما باید دید آیا ماموریت سال ۲۰۲۴ عملی خواهد شد یا نه. گزارش اداره بازرسی کل ناسا، حاکی از آن است که «بعید است» سازمان فضایی ایالات متحده به اهدافش دست یابد.

این به دلیل چالش‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا است که تولید سیستم‌‌های پرتاب به فضا و سفینه اوریون و نیز آزمایش‌های اصلی و کلیدی سفیه را به تعویق انداخته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.3 (3 رای)
سیتنا 1
2020-12-11 10:10

افزودن دیدگاه جدید