کد مطلب: 

252088

در طرح «جهش تولید»، حمایت قانونی از شرکت‌های خلاق را قرار دهیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی، گفت: اهمیت به شرکت‌های خلاق و ایجاد بسترهای قانونی برای حمایت از آنها از پیش‌نیازهای ضروری ایجاد اشتغال است.
در طرح «جهش تولید»، حمایت قانونی از شرکت‌های خلاق را قرار دهیم
به گزارش سیتنا، سید محمد پاک مهر، افزود: در حال حاضر طرحی متقن و همه جانبه در مجلس شورای اسلامی و  کمیسیون‌های مختلف برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال بررسی است. بر‌اساس مفاد این طرح، وزارت‌خانه‌ها و نهادهای مختلف، مکلف می‌شوند که نیازمندی‌ها و ملزومات مورد نیاز خود را صرفاً از طریق شرکت‌های نوآور، تهیه کنند و هچنین بر اساس این طرح، واردات کالاهای بومی فناورانه و ایران ساخت با محدودیت‌های بسیار جدی روبه‌رو می‌شود.
نماینده حوزه انتخابیه بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای مثال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف خواهد شد که تجهیزات، ملزومات پزشکی و نیازمندی‌های خود را صرفاً از طریق زیست‌بوم فناوری کشور تهیه کند. با توجه به مفاد بسیار عالی این طرح می‌توان حمایت از شرکت‌های خلاق را نیز در کنار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در این طرح گنجاند.
وی ضمن اشاره به ویژگی‌های شرکت‌های خلاق افزود: شرکت‌های خلاق در حوزه‌های بسیار اشتغال‌زایی مانند میراث فرهنگی، گردشگری و گیاهان دارویی فعال هستند. برای نمونه تنها در حوزه گیاهان دارویی، استحصال فرآورده‌ها و اسانس‌های طبیعی از این گیاهان و تکمیل زنجیره تولید، می‌تواند میلیاردها دلار درآمد نصیب کشور کند.
با توجه به وضعیت و حوزه‌های کاری شرکت‌های خلاق، این شرکت‌ها و صنایع نرم و خلاق کشور، از این ظرفیت برخوردار است که اشتغال را به صورت منطقه‌ای و اقلیم محور، ایجاد کند. در واقع می‌توان با پشتیبانی از چنین مجموعه‌های، در هر استان و منطقه کشور با محوریت داشته‌ها و ذخایر طبیعی و فرهنگی آن اقلیم، اشتغال ایجاد کرد.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: باید با ایجاد بسترهای قانونی در مجلس شورای اسلامی، به این جوانان مستعد و خلاق، میدان بدهیم تا در راه آبادنی و اعتلای اقتصادی کشور، گام بردارند. به تازگی معاون محترم علمی و فناوری رئیس‌جمهور، در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حضور یافت و همین مباحث حول محور حمایت از کالاهای فناورانه ایران ساخت، با ایشان مورد بررسی قرار گرفت.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی، گفت: برای مثال می‌توان نهادهای مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مکلف کرد تا از شرکت‌های خلاق فعال در حوزه صنعت گیاهان دارویی، حمایت قانونی بسیار بیشتری به عمل آورد.
پاک مهر ضمن تاکید بر آمادگی مجلس برای حمایت از شرکت‌های خلاق گفت: بنده به شخصه به اصطلاح پای کار هستم و این مجلس نیز آمادگی دارد تا در تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، طرح قانونی حمایت از شرکت‌های خلاق را مورد بررسی قرار دهد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-08 11:26

افزودن دیدگاه جدید