کد مطلب: 

252050

رزم حسینی: هزینه‌های دولت و حوزه سلامت با راه اندازی مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت، کمتر می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت، کاهش هزینه های دولت و حوزه سلامت را از مزایای مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت دانست و افزود: این سامانه از افزایش بی رویه مصرف دارویی کشور جلوگیری می کند و شهروندان به صورت مستقیم از سراسر کشور با پزشک و داروخانه مورد نظر خود ارتباط برقرار خواهند کرد و امورات دارویی و پزشکی خود را جلو خواهند برد.
رزم حسینی: هزینه‌های دولت و حوزه سلامت با راه اندازی مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت، کمتر می‌شود
به گزارش سیتنا، علیرضا رزم حسینی، پس از مراسم رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت در گفتگو با خبرنگاران، بیان کرد: بر اساس قانون موظف به ارتقای سامانه‌های مورد نیاز برای تحقق دولت الکترونیک در جهت افزایش کارآیی نظام اداری هستیم.
وی افزود: راه اندازی سامانه و مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت کار مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده است که با این مرکز، اتفاق بسیار مهمی در حوزه بهداشت و سلامت کشور خواهد افتاد.
وی ادامه داد: با استفاده از این سامانه در واقع همه پزشکان و داروخانه های سراسر کشور با استفاده از امضای الکترونیکی نسخه های دارویی خود را خواهند داشت و پرونده های سلامت با این سیستم با حداکثر سرعت و حداقل هزینه صادر و تشکیل می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شهروندان نیز با استفاده از این سیستم الکترونیکی به راحتی به پرونده‌های سلامت خود دسترسی خواهند داشت.
رزم حسینی کاهش هزینه های دولت و حوزه سلامت را از مزایای این مرکز دانست و افزود: این سامانه از افزایش بی رویه مصرف دارویی کشور جلوگیری می کند و شهروندان به صورت مستقیم از سراسر کشور با پزشک و داروخانه مورد نظر خود ارتباط برقرار خواهند کرد و امورات دارویی و پزشکی خود را جلو خواهند برد.
وی افزایش شفافیت و کاهش رانت را از مزایای به کارگیری این سامانه دانست و افزود: در برنامه اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه های توسعه چهارم، پنجم و ششم بر روی شفافیت تاکید شده است، دو نرخی بودن نرخ ارزی سبب شده است تا رانت‌هایی برای دلالان حوزه اقتصادی به وجود آید که ما به عنوان وزارت صمت در حوزه های مرتبط با خود کارهای جدی را برای مبارزه با فساد، رانت خواری و کاهش امضاهای طلایی شروع کرده ایم که رونمایی امروز در همین راستا بوده است.
رسانه‌ها باید حامی و پشتیبان شفافیت باشند و در این راه سخت پشتیبان ما باشند تا مردم نیز همراه شوند و اعتماد کنند.
گفتنی است که مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان نظام پزشکی کشور رونمایی شد.
با رونمایی از این مرکز، امضا های کاغذی در فرآیند مراجعات پزشکی حذف و امضای الکترونیکی جایگزین آن خواهد شد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2020-12-07 12:23

افزودن دیدگاه جدید