کد مطلب: 

252044

رشد شرکت‌های خلاق مشروط به تصویب یک «قانون جامع» است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: بحث اقتصادی شرکت‌های خلاق حائز اهمیت است و رشد و بالندگی این شرکت‌ها مشروط به تصویب یک «قانون جامع» است.
رشد شرکت‌های خلاق مشروط به تصویب یک «قانون جامع» است
به گزارش سیتنا، وحید جلال زاده، افزود: بسیاری از اقتصاددانان بر این باور هستند که جنبه‌های منفی نفت برای اقتصاد کشور، بیش از مزایای آن بوده است و این فرآورده باعث شده است تا ما نیز در زمره کشورهای تک محصول قرار بگیریم. مشخصه غالب این کشورها این است که به بسیاری از داشته‌های خود بی توجه هستند.
استاندار سابق آذربایجان‌غربی در ادامه افزود: تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی باعث شده است تا نگاه به داخل تقویت شود و یک بار دیگر داشته‌ها، ذخایر و استعدادهای طبیعی و انسانی داخلی را مرور کنیم. بی‌شک «شرکت‌های خلاق» و صنایع فرهنگی می‌توانند به موضوع و محور اصلی بازنگری اقتصادی و افزایش درآمد ملی تبدیل شوند.
جلال‌زاده با اشاره به برخی حوزه‌های شرکت‌های خلاق مانند کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، طراحی و معماری و گیاهان داروئی و طب سنتی بیان کرد: ظرفیت داخلی و رشته‌ها و حوزهای که می‌توانند به نقطه جهش اقتصادی تبدیل شوند، پرتعداد هستند. اما متاسفانه اتکاء بیش از حد به نفت، باعث شده است از این داشته‌ها غافل بمانیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: برای مثال چندی قبل، یک گزارش رسانه‌ای را مشاهده کردم در باره خام فروشی گیاه گون و درآمد ده‌ها برابری شرکت‌های خارجی از این ذخیره ارزشمند طبیعی ایران اسلامی بود.  
وی ضمن تشریح عرصه‌های مختلف مغفول مانده اقتصادی گفت: بسیاری از اقلام صادراتی دیگر ما نیز مانند زعفران، به دلیل نبود زنجیره تولید و فرآوری، همین وضعیت را دارد و به صورت خام صادر می‌شود و کشور از گردش مالی قابل توجه، فرآورده‌های قابل استحصال از این گیاهان محروم می‌ماند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی، افزود: بسیاری از حوزه‌های شرکت‌های خلاق، کمابیش از این وضعیت برخوردار هستند و نیازمند تحولی جدی هستند تا به قطب‌های اقتصادی ارزشمند و درآمدزا برای کشور تبدیل شوند. شرکت‌های خلاق بیش از هر چیز به یک «قانون جامع» نیاز دارند تا مقدمات رفع همه موانع تولید محصولات خلاق، در آن دیده شود.
جلال‌زاده ضمن توضیح نیازمندی‌های متعدد شرکت‌های خلاق، گفت: استفاده از تسهیلات ارزان قیمت، کاهش یا معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های صادراتی از جمله بسته‌های خدمتی است که می‌تواند بر اساس قانون به شرکت‌های خلاق تعلق گیرد.
مقام معظم رهبری در ابتدای کار، در توصیف این دوره از مجلس به سه دسته نمایندگان جوان، پیشکسوتان و مدیران با تجربه حاضر در مجلس اشاره فرمودند، بی‌شک این سه دسته از هر گونه طرحی که در راستای ارتقاء وضعیت شرکت‌های خلاق باشد، حمایت خواهند کرد.
نماینده حوزه انتخابیه ارومیه همچنین بیان کرد: حضور 60 عضو هیئت علمی در کنار ده‌ها مدیر با تجربه و اعضای سابق هیئت دولت در مجلس شورای اسلامی، باعث شده است تا فضا برای طرح‌های مثبت و تحول‌خواه اقتصادی، بیش از هر زمانی آماده باشد. خود بنده به شخصه داوطلب هستم تا در تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ارائه دهنده طرح حمایت از شرکت‌های خلاق باشم و در این راستا تلاش کنم.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2020-12-07 10:10

افزودن دیدگاه جدید