کد مطلب: 

251914

کرونا و چالش‌هایی که برای اقتصادهای فناور به وجود آورده است

پایداری تبادل دانش به ثبات و رهبری نیاز دارد. COVID-19 دستیابی به ثبات را در حال حاضر بسیار دشوار می کند، اما رهبری صحیح می تواند اقتصاد نوآوری را در مسیر رشد ثابت نگه دارد.
کرونا و چالش‌هایی که برای اقتصادهای فناور به وجود آورده است
اقتصادهای بزرگ جهانی امروز مراکز دانش مبتنی بر نوآوری هستند. برای پیشبرد نوآوری، اقتصاد نمی‌توانند تنها از دانش و مهارت محلی استفاده کنند.
باید بتوانند به استعدادهای بزرگ جهانی دسترسی پیدا کند. دانشجویان و استعدادهای جهانی تاثیر بسزایی بر اقتصاد کانادا داشته‌اند با این وجود بروز پاندمی کرونا چالش‌هایی بر سر ورود این افراد به این کشور ایجاد کرده است.
دانش و مهارت، ایده‌های نوآورانه و دیدگاه‌های جدید دانشجویان و نیروی انسانی بین المللی، پیوندهایی به بازارهای جدید را به همراه دارد که سود بسیار زیادی برای کارفرمایان به همراه می‌آورد.
مطالعه اخیر آماری کانادا نشان می دهد که نیروی انسانی مهاجر در دراز مدت به طور قابل توجهی به بهره‌وری کسب و کار کمک می کنند. این تأثیر در میان شرکت‌های فعال در صنایع مبتنی بر فناوری و دانش بنیان حتی شدیدتر است.
شرکت های چند ملیتی با اتصال منابع دانش از طریق استقرار افراد ماهر در شعبات در سراسر جهان ، نقش عمده ای در اقتصاد جهان دارند. جابجایی کارگران ماهر در داخل شرکت بهره وری کلی شرکت را بهبود می بخشد؛همچنین به کشورها امکان می دهد تا در تبادل دانش و ایده شرکت کنند.
دانشجویان بین المللی در کانادا به تنهایی 21.6 میلیارد دلار شهریه، هزینه خوابگاه و سایر هزینه ها را پرداخت می کنند و همچنین با اتصال کانادا به اقتصاد دنیا از طریق تبادل فرهنگی، از نظر غیر پولی نیز کمک می کنند. دانشجویان بین‌المللی و برنامه‌های تحصیل در خارج از کشور دیدگاه های جدیدی را به این کشور وارد و شهروندان را برای آینده جهانی آماده می کنند.
پایداری تبادل دانش به ثبات و رهبری نیاز دارد. COVID-19 دستیابی به ثبات را در حال حاضر بسیار دشوار می کند ، اما رهبری صحیح می تواند اقتصاد نوآوری را در مسیر رشد ثابت نگه دارد.
در سال 2017 ، دولت فدرال استراتژی مهارت های جهانی را برای تسریع در برنامه های اجازه کار توسط نیروی انسانی بسیار ماهر خارجی در یک پنجره پردازش دو هفته ای آغاز کرد. علاوه بر این ، محققان خارجی و کارگران با مهارت بالا که در کارهای کوتاه مدت کار می کنند ، به اجازه کار احتیاج ندارند.
این پنجره اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا، برای نیروی انسانی بسته شده است و بسیاری از کارفرمایان از نظر جذب استعداد با چالش جدی مواجه هستند. به همین ترتیب، دانشجویان بین المللی که برای بدست آوردن مدرک تحصیلی و تجربه کاری کانادا به کانادا می آیند ، از شرایط خوبی برای اخذ اقامت دائم برخوردار هستند. حدود 27 درصد دانشجویان بین المللی اقامت دائم می شوند. با این حال ، همه چیز می تواند به سرعت تغییر کند.
بسیاری از دانشجویان بین المللی هندی که در ابتدا به ایالات متحده و کانادا می رفتند ، در عوض در دانشگاه های اروپا ثبت نام کرده‌اند. دلیل این موضوع، محدودیت های ورود زودهنگام به ایالات متحده ، کانادا و استرالیا است. دانشگاه های کانادا به طور عمده کلاس های آنلاین را برای دوره های سال اول برگزار می کنند. برای برخی از دانشجویان بین‌المللی، هزینه شهریه این کلاس‌ها غیر قابل توجیه است. این شهریه حدود 5 برابر بیشتر از میزانی است که دانشجویان داخلی می‌پردازند.
گزارشی از سوی موسسه بروکفیلد در سال 2015 نشان می دهد که بخش فناوری کانادا 117 میلیارد دلار درآمد اقتصادی داشته است. این اقدامات، حرکت پرشتاب کانادا را که از چند سال گذشته در ساخت اقتصاد نوآوری به راه افتاده است، مختل می‌کند.
این بخش از سال 2007 به طور مداوم از صنعت مالی و بیمه بزرگتر بوده و حتی از رشد سالانه معادن ، معادن و استخراج نفت و گاز پیشی گرفته است. بخش فناوری بزرگترین کمک کننده به تحقیق و توسعه ، نوآوری در محصولات و نوآوری سازمانی است و دومین عامل بزرگ در پردازش نوآوری ها در کانادا است.
بخش فناوری مقابله با تأثیرات اقتصادی همه گیری تحت تاثیر قرار گرفته است. بسیاری از نیروی انسانی فنی موجود در کانادا توانستند راحت تر از کسانی که در بخش های دیگر کار می کنند اشتغال خود را حفظ کنند و در قالب دورکاری، فعالیتشان را ادامه دهند، در حالی که سطح اشتغال بین فوریه و آوریل 2020 15 درصد کاهش یافت، اشتغال در فناوری فقط 4.2 درصد کاهش یافته است. اما کانادا باید با روش‌های حمایت از خدشه دار شدن جدی این روند و کاهش نیروی انسانی در حوزه فناوری جلوگیری کند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 3
2020-12-03 10:10

افزودن دیدگاه جدید