کد مطلب: 

251878

اریکسون: تا پایان امسال، یک میلیارد نفر تحت پوشش 5G قرار می‌گیرند

شرکت اریکسون در گزارشی آورده است که شبکه نسل پنجم تلفن همراه (5G) تا پایان امسال حدود یک میلیارد نفر را پوشش می‌دهد.
اریکسون: تا پایان امسال، یک میلیارد نفر تحت پوشش 5G قرار می‌گیرند

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، شرکت اریکسون که در رقابت با شرکت هواوی در حال توسعه شبکه زیر ساخت نسل پنجم اینترنت همراه است، در گزارشی آورده است که این شبکه تا پایان امسال حدود یک میلیارد نفر را پوشش می‌دهد.

آنگونه که شرکت اریکسون ادعا کرده است این شبکه تا سال ۲۰۲۶ می‌تواند ۶۰ درصد از جمعیت کره زمین را پوشش دهد.

در حالی اریکسون این اعداد را منتشر کرده است که به نظر می‌رسد مشترکین شبکه فایو جی در جهان تا پایان سال جاری به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر برسد.

اریکسون پیش‌بینی می‌کند، تا سال ۲۰۲۶ حدود سه و نیم میلیارد نفر از این شبکه پرسرعت استفاده خواهند کرد.

هم اکنون دو نوع فناوری در توسعه این شبکه در حال اجرا است که سرعت‌های متفاوتی دارد. در نوع اول فناوری امواج میلی‌متری استفاده می‌شود که سرعتی یک گیگابیت در ثانیه دارد. این روش در شهرهای بزرگ  کشورهای صنعتی عملیاتی می‌شود. در نوع دوم که سرعت کمتری دارد از فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز استفاده می‌شود. این نوع برد پایداری بیشتری دارد و احتمالا برای کارهایی مانند خودروهای خودران کاربرد خواهد داشت.

نسل پنجم اینترنت همراه زندگی بشر و رسانه‌ها را متحول خواهد کرد و سبب رایانش ابری، گسترش پزشکی از راه دور، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خواهد شد.

البته مشکل بزرگ جهت توسعه این فناوری، قیمت گران تجهیزات برای استفاده از آن است. پیش‌بینی می‌شود این تجهیزات در سال‌های آینده قیمت‌های متعادل‌تری پیدا کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 1
2020-12-02 10:10

افزودن دیدگاه جدید