کد مطلب: 

251832

اخاذی با ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با ایجاد صفحه جعلی، از اقوام شاکی تقاضای شارژ می‌کرد.
اخاذی با ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا جهرم و ارائه مرجوعه قضایی که مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی با ایجاد صفحه اینستاگرام و درج تصاویر وی در آن، از آشنایان و دوستانش درخواست شارژ کرده است، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس‌ فتا قرار گرفت.

وی گفت: با اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه ومواجهه شدن با مدارک و مستندات پلیس، لب به اعتراف گشود و هدف خود را ماجراجویی و کنجکاوی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما درارتباط باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2020-12-01 10:10

افزودن دیدگاه جدید