کد مطلب: 

251813

هم‌پوشانی‌های تامین مالی اکوسیستم نوآوری در طرح اقتصاد دانش بنیان رفع می‌شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح اقتصاد دانش بنیان تا دو ماه آینده نهایی و به صحن مجلس ارسال می‌گردد. در این طرح هم‌پوشانی‌ها در تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور اصلاح خواهد شد.
هم‌پوشانی‌های تامین مالی اکوسیستم نوآوری در طرح اقتصاد دانش بنیان رفع می‌شود

به گزارش سیتنا، دکتر محمدرضا پورابراهیمی، از طراحی ساختارهای جدید اقتصادی برای شرکت‌های دانش بنیان در مجلس خبر داد و گفت: مجلس در شاخص‌سازی اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان ورود پیدا کرده است و ظرفیت‌سازی خوبی نیز در کمیسیون اقتصادی در حال شکل‌گیری است. تلاش می‌کنیم با رویکرد تهیه ساختارهای اقتصادی جدید مطابق با استانداردهای جهانی به این حوزه کمک کنیم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور نیازمند ساختارهای جدیدی در حوزه‌های مختلف مانند تامین مالی و نظام مالیاتی، بیمه‌ای و مسائل ارزی متناسب با ساختارهای کنونی است؛ به عبارت دیگر رویه‌های اقتصادی هماهنگ با عوامل موثر و پیرامونی برای همه بنگاه‌ها به خصوص بنگاه‌های دانش بنیان باید ایجاد شود. قانون دانش بنیان هم که سال‌ها پیش تصویب و اجرایی شده است نیازمند بازنگری و بروزرسانی است.

پور ابراهیمی در مورد طرح اقتصاد دانش بنیان که در مجلس شورای اسلامی مطرح است، گفت: برنامه مشخص ما در این عرصه، همکاری مشترک با کمیسیون صنایع در کمیته اقتصادی است. طرحی تحت عنوان اقتصاد دانش بنیان در این کمیته در راه تدوین است. در این طرح به موضوعات مختلفی در اکوسیستم فناوری کشور از جمله مسائل مالیاتی، گمرکی و بیمه برای برقراری ارتباط بیشتر شرکت‌های دانش بنیان با فضای اقتصادی کشور پرداخته شده است و در قالب قانون جدیدی برای برقراری روابط با شرکت‌های دانش بنیان عمل می‌کند. گزارش نهایی این طرح ظرف دو ماه آینده به صحن اصلی مجلس می‌رود.

نماینده مردم کرمان در مجلس در مورد میزان اثرگذاری نهادهای مالی تامین کننده شرکت‌های دانش بنیان مانند صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: نهادهای مالی به عنوان اجزای اکوسیستم فناوری کشور مطرح هستند و وجود آنها در توسعه این حوزه موثر است. این نهادها متناسب با اساسنامه و ماموریت خود در حال خدمات‌رسانی به این حوزه هستند و تاکنون اقدامات مثبتی نیز انجام داده‌اند. البته هم‌پوشانی‌هایی نیز اتفاق می‌افتد که در اصلاح قانون، هم‌پوشانی آنها را تصحیح خواهیم کرد.

وی در پایان در مورد صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: جنس فعالیت صندوق ترکیبی از دو حوزه علم و دانش و فعالیت اقتصادی است که در نهایت منجر به خلق ثروت و تجاری‎‌سازی می‌شود. صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند در ایده‌های نوآورانه، سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر داشته باشد. همچنین بازار سرمایه و استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر می‌تواند به پیشبرد بیشتر برنامه‌های صندوق کمک کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2020-11-30 12:26

افزودن دیدگاه جدید