کد مطلب: 

251798

ایمنی حمل‌ونقل بین‌المللی توسط سیستم‌های استاندارد

دستگاه‌ها و متولیان زیادی در حوزه حمل‌ونقل تلاش می‌کنند و سعی بر این دارند تا با رصد استانداردهای موجود بین‌المللی، این حوزه فناورانه را توسعه و ایمنی آن را ارتقا دهند.
ایمنی حمل‌ونقل بین‌المللی توسط سیستم‌های استاندارد

به گزارش سیتنا، حمل‌ونقل یکی از صنایع کاربردی و جهانی است که تامین ایمنی آن در سطح ملی و بین‌المللی اهمیت زیادی دارد.

دستگاه‌ها و متولیان زیادی در حوزه حمل‌ونقل تلاش می‌کنند و سعی بر این دارند تا با رصد استانداردهای موجود بین‌المللی، این حوزه فناورانه را توسعه و ایمنی آن را ارتقا دهند. یکپارچه‌سازی این تلاش‌ها هم ضرورتی است که کشورها به آن پی برده‌اند و در تعامل با هم در تلاشند تا ایمنی ترددهای بین‌المللی را بالا ببرند و سیستم‌های ایمن برای آن تعریف کنند.

ایران هم از این موضوع مستثنی نیست و به این حوزه ورود کرده است. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان عضوی از دستگاه‌های متولی به میدان آمده است.

استارتاپ‌ها را به میدان می‌آوریم

شهاب خدامرادی مسوول گروه حمل‌ونقل هوشمند ستاد توسعه‌ فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این موضوع، می‌گوید: در حوزه اقتصادی حمل‌ونقل دو سطح خرد و کلان داریم. در حوزه خرد هم تلاش می‌کنیم با کمک استارتاپ‌ها پیش برویم.

به گفته خدامرادی، با توجه به این‌که ایران در یک شاهراه ارتباطی قرار دارد در تلاشیم که یک پارچه‌سازی حمل و نقل را دنبال کنیم. چون در منطقه‌ای که هستیم ترددهای بین‌المللی اتفاق می‌افتد برای همین نیاز است که  با هوشمندسازی برنامه‌ها، سیستم‌های ایمن برای حمل‎ونقل بین المللی ایجاد کنیم‌.

مسوول گروه حمل‌ونقل هوشمند ستاد توسعه‌ فناوری‌های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه می‌دهد: هنوز ورود جدی به سطح کلان اقتصادی در حوزه حمل‌ونقل هوشمند نکرده‌ایم اما مطالعات زیادی در این حوزه اتفاق افتاده است.

حمل‌ونقل هوشمند یکی از پارامترهای مهم در توسعه اقتصادی کشورها نام می‌برند. ایران هم در تلاش است تا در این حوزه به موفقیت‌هایی برسد و این عرصه ثروت‌زا را به اقتصاد کشور گره بزند. کاری که به گفته منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاثیر 20 درصدی در اقتصاد کشور خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2020-11-30 09:13

افزودن دیدگاه جدید