کد مطلب: 

251774

آغاز فعالیت گاه‌شمار برخط هوش مصنوعی در ایرانداک

گاه‌شمار برخط هوش مصنوعی رویدادهای تاریخی و کلیدی را در زمینه هوش مصنوعی بازنمایی می‌کند. این سامانه دو زبانه، روند تاریخی هوش مصنوعی و دگرگونی‌های آن را نشان می‌دهد.
آغاز فعالیت گاه‌شمار برخط هوش مصنوعی در ایرانداک

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، در پاسخ به نیاز روزافزون پژوهشگران و دانشوران برای آگاهی از زمینه‌های نوین فناوری اطلاعات، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، گاه‌شمار برخطِ هوش مصنوعی را در نشانی AI.IRANDOC.AC.IR، راه‌اندازی کرده است.

این سامانه دو زبانه، روند تاریخی هوش مصنوعی و دگرگونی‌های آن را نشان می‌دهد. هوش مصنوعی یکی از زمینه‌های نوپدید علم است که در زمانی کوتاه پس از برآمدن، نقش و تأثیری کلیدی در دیگر زمینه‌های علمی داشته است. کاربرد هوش مصنوعی چیزهایی را پدید خواهد آورد که دارای اندیشه یا کارکرد منطقی هستند یا مانند انسان می‌اندیشند و یا کار می‌کنند.

بررسی رویدادهای تاریخی هوش مصنوعی، می‌تواند به درک بهتر چگونگی پیدایش این زمینه، رویدادهای کلیدی توسعه آن، پیوند آن با دیگر رشته‌های علمی، و نام‌های کلیدی و تاثیرگذار بینجامد. یکی از ابزارهای کلیدی برای دریافت چنین دیدگاهی، نمایش دیداری داده­‌ها و تفسیر و تحلیل­‌های دیدنی است. یکی از ساده‌ترین ساختارها برای نمایش داده‌های تاریخی، ساختار دو بُعدیِ رویداد ـ زمان است. یک رویداد اطلاعات دیگری را هم دارد که با همراه کردن آن‌ها، ماهیتی چند بُعدی پیدا می‌کند که ساختار ساده رویداد ـ زمان باید به گونه‌ای دیگر و با نمودارهای پیچیده‌تر پیاده شود تا بتوان الگوهای گوناگون در میان رویدادها دریافت. یکی از راهکارهای پاسخ به این نیاز، کاربست نمودارهای واکنشی است که در آن‌ها، کاربر می‌تواند به سویه‌های گوناگونی از داده‌ها بپردازد و از نگاه‌های گوناگون و بر پایه نیاز، هدف، و برداشت خود؛ تنها با چند کلیک آن‌ها را بررسی کند.

گفتنی است گاه‌شمار برخطِ هوش مصنوعی رویدادهای تاریخی و کلیدی را در زمینه هوش مصنوعی بازنمایی می‌کند. این دیداری‌سازی به نمایش واکنشی رویدادها در زمان، نمایش شبکه دانشمندان و همکاری میان آن‌ها، و نمایش جغرافیایی زیرزمینه‌های هوش مصنوعی در زمان می‌پردازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-29 13:20

افزودن دیدگاه جدید