کد مطلب: 

251754

افزایش حمایت از کارگزاران تبادل فناوری

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری چهار بسته‌ تشویقی برای حمایت از کارگزاران تبادل فناوری ارائه می‌دهد.
افزایش حمایت از کارگزاران تبادل فناوری

به گزارش سیتنا، این کارگزاران در راستای پاسخگویی به نیازهای فناورانه فعالیت می‌کنند. شرکت‌های بزرگ، صنایع، دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلفی تولیدی و اقتصادی نیازهای فناورانه متعددی دارند. این نیازها با ارائه راهکارهای مبتنی بر فناوری و خدمات نوآورانه، پاسخ داده می‌شود.

برای پاسخگویی به این نیازها، لازم است تا محصولات و خدمات فناورانه‌ای در داخل کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، تولید شود. برای ایجاد ارتباط میان نیازهای فناورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اقدام به حمایت از کارگزاران تبادل فناوری کرده است.

این کارگزاران وظیفه دارند تا با شناسایی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور زمینه اتصال و ارتباط آنها را به صنایع بزرگ و مراکز تولیدی فراهم کنند. پس کار این کارگزاران شناسایی نیازهای یک صنعت یا دستگاه اجرایی است و سپس یک یا چند شرکت دانش‌بنیان که در زمینه رفع این نیازها دارای توانمندی هستند، به این واحد تولیدی یا صنعتی معرفی می‌کنند.

فعالیت این کارگزاران اجرایی باعث می‌شود تا زمینه رشد و شکوفایی تولیدات دانش‌بنیان و خلاق، بیش از گذشته فراهم شود.

برای حمایت هر چه بیشتر از کارگزاران تبادل فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بسته‌های حمایتی را تعریف کرده است. یکی از این بسته‌های حمایتی، طرح پشتیبانی از برگزاری رویدادهای حضوری ارائه نیازمندی‌های فناورانه است.

در این بسته از سوی مرکز شرکت‌هاو موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، حمایت‌های اطلاعاتی، تبلیغاتی، ارتباط گیری و کمک هزینه مالی به کارگزاران تبادل فناوری به منظور برگزاری رویدادهای حضوری ارائه نیازمندی‌های فناورانه، ارائه می‌شود.

همچنین ارائه خدمات زیرساختی، اطلاعاتی، تبلیغاتی و مالی به کارگزاران تبادل فناوری به منظور برگزاری وبینار ارائه نیازمندی‌های صنعتی، بخش دیگری از این حمایت‌ها را شامل می‌شود.

همچین کارگزاران با حمایت مرکز پویش‌های را تحت عنوان « چالش‌های توسعه فناوری و حل مسائل صنعتی» برگزار خواهند کرد. ارائه حمایت تشویقی بلاعوض به قراردادهای نهایی حاصل از فعالیت‌های کارگزاران تبادل فناوری، نیز بخش دیگری از این بسته حمایتی را تشکیل می‌دهد.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با ارائه حمایت‌های مختلف و پشتیبانی مالی همزمان با نظارت و ارزیابی دقیق عملکرد کارگزاران، آنها را تشویق می‌کند که تلاش بیشتری برای توسعه زیست‌بوم نوآوری کشور انجام دهند.

شرکت‌های دانش بنیان براساس توانمندی‌های فناورانه و در صورت تقاضای صنعت و اعلام نیازمندی معرفی می‌شوند. در این فرایند کارگزاران تبادل فناوری، تسهیل‌گیر شناسایی نیازمندی‌های فناورانه صنایع، مستندسازی آن‌ها و همچنین شناسایی شرکت‌های دانش بنیان توانمند هستند. لیست نیازمندی‌های فناورانه به تفکیک حوزه‌های مختلف فناوری در وبسایت مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان (اینجا) قابل مشاهده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-29 09:23

افزودن دیدگاه جدید