کد مطلب: 

251730

شبکه شاد تضمینی برای سلامت حضور دانش آموزان با کمترین آسیب اجتماعی در فضای مجازی است

وزیر آموزش و پرورش، گفت: شاد توانست محیطی ایزوله برای حضور دانش آموزان در بستر مجازی فراهم کند و تضمینی برای سلامت حضور دانش آموزان با کمترین آسیب اجتماعی ناشی از حضور مداوم در فضای مجازی باشد.
شبکه شاد تضمینی برای سلامت حضور دانش آموزان با کمترین آسیب اجتماعی در فضای مجازی است

به گزارش سیتنا، محسن حاجی میرزایی با حضور در برنامه یک روز تازه ، شبکه 5 سیما درخصوص آموزش در فضای مجازی  اظهار کرد: شیوع کرونا و عدم حضور دانش آموزان در مدارس و شروع آموزش مجازی  شرایطی را برای نظام تعلیم و تربیت فراهم کرد که در آن همه چیز با آنچه در طی ده ها سال پیش یاد گرفته بودیم، تفاوت داشت. در زیست بوم جدید نقش معلم، دانش آموز، خانواده، روش های آموزش، ارزشیابی، نظارت، ارتباط دانش آموزان با معلم و ... تغییر کرد.

حاجی میرزایی آموزش در دوره کرونا را آموزش در بحران دانست و گفت: آموزش در بحران به معنای کار کردن در شرایط ویژه و نگرانی است و کارکردن در این شرایط برای همه سخت تر و پیچیده تر است و ما به دنبال ایجاد محیطی ایده آل در این شرایط هستیم تا دانش آموزان آسیب نبینند و معلمان بتوانند راحت تر از این شرایط عبور کنند.

وزیر آموزش و پرورش در مورد پیام رسان شاد و ارائه آموزش از طریق این پیام رسان در  شرایط بحران و اشکالات احتمالی موجود در این پلتفرم گفت: شبکه شاد راه حلی برای پاسخ به مشکل آموزش دانش آموزان در شرایط کرونا بود. این پلتفرم توانست در ساعات معینی از روز 15 میلیون دانش آموز و 1 میلیون معلم را با هم در تعامل قرار دهد به نحوی که در آن به کیفیت آموزش، ارزشیابی، نظارت و بازخورد دقت شود.

وی تصریح کرد: با کمک پلتفرم شاد موفق به ایجاد هماهنگی و نظارت دقیق بر آموزش همگانی شدیم. به عنوان مسئول آموزش دانش آموزان، باید با نظارت دقیق بر آموزش مجازی از کیفیت آن مطمئن می شدیم و شاد یک اپلیکیشن برای صحت این نظارت بود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه زیرساخت های اصلی شاد توسط شرکت همراه اول در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است، بیان کرد: در حال حاضر بهترین متخصصان ایرانی، درگیر کار  بر روی نرم افزار شاد می باشند و معلمان، دانش آموزان و خانواده هایی که از ابتدای راه اندازی این پلتفرم تاکنون با شاد کار کرده اند می توانند گواهی دهند که این پلتفرم هر روز در حال پیشرفت است. در حال حاضر با تلاش متخصصان اشکالات این پلتفرم مشخص شده و امیدواریم با توسعه زیرساخت و رفع برخی اشکالات فنی باقیمانده، در طی یک تا دو هفته آینده بتوانیم این اشکالات را نیز برطرف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد فضایی سالم توسط پلتفرم شاد برای حضور دانش آموزان در بستر مجازی و کاهش نگرانی خانواده ها در این زمینه گفت: شاد توانست یک محیط ایزوله ای را برای حضور دانش آموزان در بستر مجازی فراهم کند و تضمینی برای سلامت حضور دانش آموزان با کمترین آسیب اجتماعی ناشی از حضور مداوم در فضای مجازی باشد. پلتفرم شاد در حال حاضر توانسته است با بسیاری از نرم افزارهای خارجی رقابت کرده و از آنها در جذب کاربر و تعاملات پیشی بگیرد.

حاجی میرزایی افزود: در حال حاضر روزانه درحدود 600 هزار ارتباط زنده در شاد برقرار می شود که به دلیل این حجم بالای ارتباطات در ساعاتی از روز شاهد ترافیک بالایی در پلتفرم شاد و کاهش سرعت دانلود و آپلود بودیم و برای رفع این مشکل با برنامه ریزی توانستیم گروهی از دانش آموزان را به ساعاتی از صبح و گروهی دیگری را به ساعاتی از بعداز ظهر منتقل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در مورد امکان استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه در پلتفرم شاد گفت: خوشبختانه توانسته ایم شرایط را برای استفاده دانش آموزان ناشنوا از تلویزیون و پلتفرم شاد برقرار کنیم و در مورد دانش آموزان نابینا هم اقداماتی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام شده است که در طی یک تا دو هفته آینده شاهد آن خواهیم بود.

وی در خصوص تامین ابزارهای هوشمند برای برخی خانواده های کم برخوردار گفت: به همت خیرین برای تامین وسایل مناسب و ابزار هوشمند برای خانواده هایی که در تامین آنها مشکل دارند، نیاز داریم. البته تامین این امکانات در بودجه 1400 آموزش و پرورش، دیده شده است ولی هم اکنون تهیه ابزارهای هوشمند تنها از طریق کمک های خیرین امکان دارد .

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان مسئولیت ارائه محتواهای آموزشی را به طور کامل به دانش آموزان دارند و ضروری است که از کیفیت آموزش دانش آموزان مطمئن شوند و در قبال ارائه آموزش ها به صورت مجازی حق دریافت هیچگونه هزینه اضافی را از خانواده ها نخواهند داشت.

حاجی میرزایی با اشاره به سختی کار معلمان در دوران کرونا گفت: با وجود آموزش مجازی، معلمان بیشتر از قبل برای آموزش تلاش می کنند و خانواده ها براین موضوع واقف هستند . شرایط امروز با سال های قبل یکی نیست و در شرایط جدید نقش ها تغییر می کند و خوشبختانه معلمان هم این شرایط را به خوبی درک کردند و با تلاش و کوشش توانستند این شرایط را با کیفیت خوبی پیش ببرند.

وی آموزش حضوری را اولویت نظام تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: هنوز هم معتقدیم هیچ آموزشی جایگاه آموزش حضوری را نمی گیرد . امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا آموزش را به صورت حضوری داریم چون آسیب های اجتماعی دانش آموزان با آموزش حضوری کمتر خواهد شد. در خصوص برگزاری امتحانات هم، اصل بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری است مگر آنکه در زمان برگزاری امتحانات، طبق دستور وزارت بهداشت و ستادملی کرونا مجبور به برگزاری غیرحضوری امتحانات شویم.

حاجی میرزایی در مورد نگرانی خانواده ها در کیفیت یادگیری دانش آموزان پایه اول ابتدایی گفت: ما برای خانواده ها رعایت پروتکل ها را تضمین می کنیم و از خانواده ها در خواست داریم پس از این دوهفته تعطیلی، حداقل در هفته یک بار اجازه حضور دانش آموزان در مدارس را بدهند. تا فرزندانشان بتوانند با آموزش رودررو با معلم از کیفیت آموزشی بیشتری برخوردار شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2020-11-28 13:49

دیدگاه‌ها

تصویر حمیدپاپی
با سلام با تشکر اززحمات کادر درمان کشور و همه نیروهای بسیج و سپاه و ارتش و نیروهای امتظامی و امنیتی وهمه مردم عزیزی که در جهاد کمکهای مومنانه افتخار آفریدند و حماسه های بزرگی خلق نمودند. این بیماری ویروسی با رعایت بهداشت کنترل می شود. ودر دین اسلام نظافت جزیی از ایمان است. متاسفانه این جو روانی و ترس و وحشت ایجاد شده که خود باعث ضعف ایمنی بدن می شود خطر بزرگی است. متاسفانه خطرات بزرگتر کرونا، فضای مسموم مجازی و شاد برای دانش اموزان و جوانان مانند بیماریهای روحی و روانی ، مشکلات فرهنگی، عقیدتی و دینی و اجتماعی را کسی بررسی نمی کند. آرتروز گردن و دیسک گردن، ضعف بینایی و چشم دراثر استفاده زیاد از موبایل و تبلت نابودشدن تعلیم و تربیت در اثر تعطیلی مدارس و دانشگاهها مساجد و حسینیه ها و مصلی ها و حرمهای مطهر و جلسات دعا و نیایش (یدالله مع الجماعه)را تعطیل نموده اند ولی سفره خانه ها و قهوه خانه ها و کافی شاپها که به مرکز منکرات و ترویج ابتذال تیدیل شده اند فعالند. مشکلات بزرگی مانند بیکاری جوانان، عدم ازدواج جوانان، گرانی، تورم، بی ارزش شدن پول ملی، تعطیلی کارخانجات، حقوقهای نجومی و اشرافی گری بعضی مسئولین، قاچاق کالا، عدم توجه عملی به سیاستهای اقتصادمقاومتی،عدم توجه به توان و تولید داخلی و جوانان متعهد کشور،نادیده گرفته می شود. اگر این مشکلات را حل و این وحشت وترس از کرونا را درجامعه کم کنیم مطمئن باشید آمار ابتلا و مرگ بسیار کم می شود. ترویج روحیه ایثار و شهادت و فرهنگ غنی اسلام و ایجاد نشاط و شادابی و فعالیت در جامعه مانند سد محکمی در برابر انتشار کروناست. این نظر شخصی بنده حقیر است و امیدوارم که هیچ کس به این بیماری مبتلا نشود و همه مشکلات مردم عزیز و غیور ما حل شود. مردم ولایتمدار ایران که در پیروزی انقلاب و 8سال دفاع مقدس چون کوه ایستادند . کشور ما سربازانی چون جهان آرا و همت و سلیمانی و صیادشیرازی و کاظمی و طهرانی مقدم و... کم ندارد. و اینانند که می توانند مشکلات را حل کنند. هرچا که تفکر بسیجی حاکم شود مشکلی باقی نمی ماند. برای شادی روح حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعین حرم و مدافعین سلامت وسلامتی و طول عمر بابرکت ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) صلوات
ارسال شده توسط حمیدپاپی در 11 آذر 99 - 10:15

افزودن دیدگاه جدید