کد مطلب: 

251603
هفته‌ی آینده و هم‌زمان با سالروز مجلس، انجام خواهد شد؛

راه‌اندازی سامانه‌ی ارتباط الکترونیکی بین مردم و نمایندگان مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس از راه اندازی سامانه ارتباط الکترونیکی بین مردم و نمایندگان از هفته آینده همزمان با روز مجلس خبر داد و گفت: طی ماه‌های آتی ضمن تعریف نرم‌افزارهای مرتبط، دایره نامه نگاری از طریق اتوماسیون مجلس با دستگاه‌ها گسترش پیدا می‌کند.
راه‌اندازی سامانه‌ی ارتباط الکترونیکی بین مردم و نمایندگان مجلس/ ارسال درخواست‌های مردم برای نمایندگان و دریافت پاسخ نمایندگان از طریق سامانه

به گزارش سیتنا، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به پیشنهادی که به رئیس مجلس ارایه کرده است، گفت: ایجاد یک اتوماسیون اداری در دفاتر نمایندگان مجلس برای ارتباط بین دفاتر نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه، مشاورین نمایندگان و دفتر تهران را حدود یک ماه پیش بر حسب نیازی که وجود دارد، مطرح کردم تا این روابط بر بستر الکترونیک انجام شود و بنا بر ضرورت ارتباط دو سویه بین مردم و نمایندگان به صورت الکترونیک انجام شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین پیشنهاد کردم تا مردم مکاتبات خود را از طریق نامه الکترونیکی به نمایندگان منعکس کنند و به جای صرف وقت زیاد، معطلی و طی مسافت بسیار برای رساندن نامه خود به نماینده، نامه را از طریق بستر الکترونیک برای نماینده ارسال کنند.

وی ادامه داد: از این رو پیشنهاد شد تا با توجه به امکانات موجود و هماهنگی با ثبت احوال، ضمن شناسایی و صیانت از هویت افراد، نامه مورد نظر آنها به‌صورت الکترونیکی برای نمایندگان مجلس ارسال شود و پاسخ را نیز همراه با کد پیگیری از طریق همان سامانه دریافت کنند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: علاوه بر این درخواست کردم تا دایره نامه نگاری نماینده‌ها در حوزه انتخابیه از طریق اتوماسیون مجلس با دستگاه‌ها گسترش پیدا کند لذا به پنجمین جلسه شورای آمار و فناوری اطلاعات مجلس دعوت شدم که با حضور معاونین مجلس برگزار شد. پیشنهادات مذکور را در این جلسه بررسی و مقرر شد این پیشنهادات در دو فاز اجرا شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین فاز، سامانه ارتباط بین مردم و نمایندگان به صورت الکترونیکی از هفته آینده یعنی هم زمان با سالروز مجلس راه اندازی خواهد شد. این حرکت انقلابی در کاهش هزینه و سرعت مبادلات مردم با نمایندگان تاثیر گذار است و می‌توان به عنوان یک حرکت انقلابی و تحول بزرگ در ارتباطات بین مردم و نمایندگان در مجلس یازدهم از آن نام برد.

وی افزود: مابقی موضوعات و بسترهای دیگر بعد از این مرحله و در ماه‌های آینده مطرح و نرم افزار اجرای آن تعریف می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.7 (3 رای)
سیتنا 1
2020-11-25 00:42

افزودن دیدگاه جدید