کد مطلب: 

251591

پیام تبریک دبیر اتحادیه‌ صادرکنندگان صنعت مخابرات به وزیر مخابرات و تکنولوژی معلومات افغانستان

اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران طی نامه‌ای رسمی به امضای دبیر و عضو هیات مدیره‌ی اتحادیه، انتصاب خانم دکتر معصومه خاوری را به عنوان وزیر مخابرات و تکنولوژی معلومات افغانستان تبریک گفت. در همین حال و در خلال نمایشگاه اخیر تخصصی آب، برق، انرژی، خدمات فنی و مهندسی مخابرات در افغانستان، وزیر فعلی مخابرات و تکنولوژی معلومات افغانستان طی نشست حضوری با دبیر اتحادیه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، قول مساعدت و تسهیل در شروع روند همکاری های مشترک فی مابین شرکت‌های حوزه‌ی ICT در دو کشور را داد که پیگیری برای تحقق این اهداف توسط خانم مهندس آبایی، نائب رئیس اتحادیه در دستور کار قرار دارد.
پیام تبریک دبیر اتحادیه‌ صادرکنندگان صنعت مخابرات به وزیر مخابرات و تکنولوژی معلومات افغانستان

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، نمایشگاه اختصاصی-تخصصی آب، برق، انرژی، خدمات فنی و مهندسی مخابرات و صنایع وابسته ایران در افغانستان با حضور بیش از 60  واحد تولیدی در مساحت 3000 متر  از 1 تا 3 مهر در شهر کابل افغانستان پذیرای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی حوزه  آب، برق، مخابرات و خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران بود.

این نمایشگاه که با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و با حضور فعال اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران برگزار گردید، با حضور رییس اکو افغانستان، شهردار کابل، وزیر صنعت و تجارت افغانستان، سفیر ایران در کابل، معاون وزرات نیروی ایران، شهردار اصفهان و دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران افتتاح گردید.

در این نمایشگاه اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران به عنوان تخصصی ترین تشکل صادراتی ICT جمهوری اسلامی ایران به همراه شرکت های فن آور عضو خود حضور داشته و توانمندی های صادراتی اعضای اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات را برای بازدیدکنندگان در این نمایشگاه تشریح نمود.

تدوین برنامه ها و سیاست های راهبردی در حوزه‌ی ICT و شهر هوشمند جزء برنامه ها و مذاکراتی بود که در طول سه روز برگزاری نمایشگاه صورت پذیرفت.

یکی از اهداف حضور اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در این نمایشگاه توسعه و افزایش سهم بازار جمهوری اسلامی ایران در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای هدف بوده است. بازار افغانستان یکی از بازارهای مطلوب جهت توسعه صادرات محصولات تولیدی/ خدمات واحدهای صنعتی صنعت ICT جمهوری اسلامی ایران است که باید از این فرصت در راستای رونق تولید و صادرات خدمات فنی و مهندسی به صورت بهینه استفاده کرد.

تحریم در سال های اخیر و میل فراوان به تولید بومی و استفاده از توانمندی های متخصصان داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران، توانسته است سطح دانش و فناوری بخش خصوصی ایران را به استانداردهای قابل قبولی برساند که اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران نیز درصدد آن است که از این فرصت در راستای صادرات محصولات فناورانه اعضای خود استفاده نماید.

در خلال نمایشگاه کابل، وزیر فعلی مخابرات و تکنولوژی معلومات افغانستان طی نشست حضوری با دبیر اتحادیه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، قول مساعدت و تسهیل در شروع روند همکاری های مشترک فی مابین شرکت‌های حوزه‌ی ICT در دو کشور را داد که پیگیری برای تحقق این اهداف توسط خانم مهندس آبایی، نائب رئیس اتحادیه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2020-11-24 16:55

افزودن دیدگاه جدید